آفتاب

سناتور جمهوری‌خواه: اقدامات ائتلاف ضدداعش کافی نیست/ 10 هزار نیروی زمینی نیاز است

سناتور جمهوری‌خواه: اقدامات ائتلاف ضدداعش کافی نیست/ 10 هزار نیروی زمینی نیاز است

سناتور جمهوری‌خواه آمریکا خواستار اعزام 10 هزار سرباز نیروی زمینی برای مبارزه با گروه تروریستی داعش شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، "لیندسی گراهام"، سناتور جمهوری‌خواه ایالت کارولینای جنوبی در مصاحبه با شبکه خبری سی‌.بی‌.اس درباره تهدید گروه تروریستی داعش گفت، داعش این قابلیت را دارد تا حملاتی مانند حملات پاریس را در آمریکا نیز انجام دهد.

گراهام تاکید کرد: داعش تا زمانی که ریشه‌کن و نابود نشود، اعدام گروگان‌ها را متوقف نخواهد کرد.

وی در ادامه اظهاراتش با اشاره به ناکافی بودن اقدامات ائتلاف ضدداعش عنوان کرد: یک کمپین هوایی آنها را نابود نمی‌کند. شما به نیروی زمینی نیاز دارید آن هم نه تنها در عراق بلکه وجود این نیروها در سوریه نیز ضروری است.

گراهام همچنین عراق و سوریه را بهترین محل برای آغاز حمله علیه آمریکا توصیف کرد.

وی ادامه داد، حملات هوایی‌ که علیه این گروه در جریان است، موجب عقب‌نشینی داعشی‌ها می‌شود اما باید نیروهای منطقه‌ای متشکل از حدود 10 هزار سرباز نیز در این منطقه مستقر شوند تا بتوان این گروه را متوقف کرد.

اعزام نیروی زمینی به عراق و سوریه احتمالا نقش مهمی را در انتخابات درون حزبی جمهوری‌خواهان ایفا خواهد کرد. پیش از این در یک نظرسنجی که در ماه اکتبر منتشر شد، 57 درصد جمهوری‌خواهان موافق اعزام نیروی زمینی به خاورمیانه بودند. در مقابل اما این مساله با توجه به مخالف 55 درصد از حامیان هر دو حزب در انتخابات سال 2016 تعیین‌کننده نخواهد بود.

انتهای پیام

کد N706012

وبگردی