آفتاب
کوهن مدعی شد:

ضعف اقتصادی ایران موجب افزایش وزن آمریکا در مذاکرات هسته‌ای شده است

ضعف اقتصادی ایران موجب افزایش وزن آمریکا در مذاکرات هسته‌ای شده است

معاون سابق وزارت خزانه داری و معاون فعلی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، مدعی شد که وضعیت اقتصادی ایران موجب شده تا واشنگتن در مذاکرات هسته ای دست بالاتر را داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «دیوید کوهن» که در ماه گذشته به عنوان معاون سازمان سیا معرفی شد و قرار است از چندی دیگر کار در سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا را آغاز کند در گفتگو با روزنامه وال استریت ژورنال مدعی شد که اقدامات آمریکا موجب تضعیف ایران، روسیه و داعش شده است. 

کوهن در ادامه مدعی شد: اقتصاد ایران اکنون در وضعیتی است که اساسا بدون توافق هسته ای با غرب نمی تواند بازسازی شود و این امر موجب افزایش جایگاه آمریکا در مذاکرات نهایی با ایران شده است. 

معاون سابق وزارت خزانه داری آمریکا گفت: آنها (ایران) نمی توانند بدون بهره مند شدن از رفع تحریم ها اقتصاد خود را بازسازی کنند. فکر می کنم آنها در وضعیتی سخت (پشتشان به دیوار است) وارد مذاکرات شده اند. 

به نوشته وال استریت ژورنال هر چند کوهن پست خود را در وزارت خزانه داری ترک کرده و به سازمان سیا منتقل شده اما با این وجود همچنان در اقداماتی که برای مقابله با ایران، روسیه، کره شمالی و دیگر مخالفان آمریکا طرح ریزی می شوند شرکت خواهد داشت. 

بخش دیگر اظهارات کوهن مربوط به اقدامات برخی نمایندگان در کنگره برای اعمال تحریم های جدید علیه ایران بود که وی به شدت با این قضیه مخالفت کرد و گفت: کسی نمی داند اگر ما تحریم‌ ها را ادامه داده بودیم چه اتفاقی می‌ افتاد؛ ممکن بود آنها (تحریم ها) به فاجعه منجر شوند. فکر می‌ کنم دانستن این چیزها امکان‌پذیر نیست. 

کد N705887

وبگردی