آفتاب
رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس :

شورای عالی استان‌ها باید جایگاه اصلی خود را بازیابد

شورای عالی استان‌ها باید جایگاه اصلی خود را بازیابد

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت:‌ شورای عالی استان‌ها یک نهاد مهم در ساختار حکومتی جمهوری اسلامی است و باید جایگاه واقعی خود را بازیابد.

امیر خجسته در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به جلسه روز یک‌شنبه کمیسیون خاطرنشان کرد: آخرین وضعیت شوراهای اسلامی شهر و روستا در جلسه مشترک امروز کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با رییس شورای عالی استان‌ها بررسی شد.

او افزود: به دنبال تغییراتی که در ترکیب ریاست شورای عالی استان‌ها ایجاد شده کمیسیون برای استماع برنامه‌های غلامرضا بصیری‌پور، رییس جدید شورای عالی استان‌ها تشکیل جلسه داد و آخرین وضعیت شوراهای اسلامی شهر و روستا مورد بررسی قرار گرفت.

این نماینده مجلس با اشاره به جایگاه ویژه شورای عالی استان‌ها و ضوابط و مقررات، تصریح کرد: شورای عالی استان‌ها از جمله نهادهای بسیار حائز اهمیت در ساختار نظام مقدس جمهوری اسلامی است که حتی در قانون اساسی نیز به آن اشاره شده است و این شورا می‌تواند طرح‌های پیشنهادی خود را به صورت مستقیم به مجلس ارسال کند.

وی افزایش اعتبارات مصوبات شوراها را از جمله دغدغه‌های کمیسیون متبوع خود برشمرد و گفت: توجه به افزایش اعتبار و افزایش موصوبات شوراها به طور جدی در دستور کار این کمیسیون بوده و تاکنون موصوباتی نیز در این زمینه داشته‌ایم که امیدواریم با هماهنگی بیش‌تر ما بین کمیسیون و شورای عالی استان‌ها حرکت به سمت بازیابی جایگاه واقعی شوراها با شتاب بیش‌تری دنبال شود.

خجسته در پایان ابراز امیدواری کرد که در دور جدید فعالیت شورای عالی استان‌ها هماهنگی این شورا با مجلس و کمیسیون تخصصی آن ارتقای بیش‌تری پیدا کند، هم‌چنین گفتنی است در این جلسه از زحمات مهدی چمران در تصدی مسوولیت شورای عالی استان‌ها قدردانی شد و برنامه‌های رییس جدید برای ارتقای جایگاه شوراها به استحضار نمایندگان کمیسیون رسید.

انتهای پیام

کد N705498

وبگردی