آفتاب

دومین روز "کنفرانس ملی یمن" و تلاش حوثی‌ها برای تشکیل شورای ریاست جمهوری

دومین روز "کنفرانس ملی یمن" و تلاش حوثی‌ها برای تشکیل شورای ریاست جمهوری

دومین روز کنفرانس ملی یمن امروز در مقر کنفرانس‌های بین‌المللی شهر صنعا با هدف برسی آخرین تحولات کشور و رویکردها برای عبور از چالش‌های موجود برگزار شد. در این کنفرانس کمیته‌ای برای پیگیری نتایج نشست تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی یمن (سبأ)، در دومین روز کنفرانس ملی یمن که به درخواست رهبر حوثی‌ها از روز گذشته آغاز شده و سه روز ادامه دارد، محمد صالح النعیمی به نمایندگی از احزاب سیاسی، موفق البراق به نمایندگی دانشگاهیان، شیخ سالم عوض الحسیری، به نمایندگی از شیوخ یمن و هناء العلوی، عضو دفتر سیاسی انصار الله به نمایندگی از زنان سخنرانی کردند و در مجموع همه آنان مشارکت ملی را ضامن مرحله کنونی دانستند و تاکید کردند که از تلاش برای تحقق امنیت و آرامش و مقابله با استبداد، فساد و تروریسم نمی‌توان صرف نظر کرد.

سخنرانان از همه گروه‌های سیاسی یمن خواستند طرح مشارکت ملی و همچنین توافقنامه صلح و شراکت را اجرایی کنند و همه نیروهای ملی و نخبگان را نیز به ترجیح منافع ملی بر منافع کوچک و عدم توجه به فراخوان‌ها برای تقسیم کشور فرا خواندند.

در همین حال اخبار رسیده از یمن حاکی از آن است که گروه انصارالله قصد دارد با همکاری دیگر گروه‌های سیاسی به زودی شورای ریاست جمهوری تشکیل داده و رئیس آنرا انتخاب کند تا این شورا اداره کشور را در نبود رئیس جمهوری بر عهده بگیرد.

در جلسه امروز همچنین یک کمیته برای پیگیری تصمیمات و پیشنهادهای مطرح شده در کنفرانس و بیانیه نهایی آن تشکیل شد که اعضای این کمیته از سراسر یمن انتخاب شدند.

انتهای پیام

کد N705132

وبگردی