آفتاب
سالاری:

اقتصاد مقاومتی مصداق بارز استقلال است

اقتصاد مقاومتی مصداق بارز استقلال است

بوشهر - استاندار بوشهر گفت: استقلال همیشه به معنای عدم وابستگی است ولی این عدم وابستگی به معنای عدم تعامل و مراوده با دیگران نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی سالاری پیش از ظهر یکشنبه در مراسم گرامیداشت ۱۲بهمن ماه در حسینیه عاشقان ثارالله سپاه امام صادق علیه السلام شهر بوشهر ضمن تبریک به مناسبت دهه مبارک فجر، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران برای تحقق شعار استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی شکل گرفت.

وی ادامه داد: این شعار دارای چهار محور استقلال، آزادی، جمهوریت و اسلامیت است که به خوبی در راستای تحقق این شعار عمل شده است.

استاندار بوشهر به تشریح موضوع استقلال پرداخت و افزود: استقلال همیشه به معنای عدم وابستگی است ولی این عدم وابستگی به معنای عدم تعامل و مراوده با دیگران نیست.

وی افزود: استقلال به معنی قطع وابستگی و مستقل تصمیم گرفتن است و در استقلال، کشور با اراده ملت حرکت می‌کند.

سالاری ادامه داد: مصداق بارز استقلال را در اقتصاد مقاومتی می‌توانیم ببینیم که نوعی اقتصاد درون‌زا و توجه به ظرفیت‌های داخلی کشور و اطمینان به جوانان است.

وی تاکید کرد: باید این ظرفیت‌ها را باور کنیم و نیازمان را به بیرون از کشور قطع کنیم؛ باید به مفاهیم عالیه اقتصاد مقاومتی که توسط رهبر معظم انقلاب تبیین شده است پایبند باشیم و از ظرفیت‌های خودمان برای رفع نیازهایمان استفاده کنیم.

قدرت‌ها شعارهای انقلاب اسلامی را بر نمی تابند

استاندار بوشهر آزادی را دستاورد مهم انقلاب اسلامی ایران دانست و تاکید کرد: جمهوریت نظام  و اسلامیت آن نیز در ابعاد مختلف محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه خیلی از قدرت‌ها شعارهای انقلاب اسلامی را بر نمی تابند، اذعان داشت: دشمنان جنگ را به راه انداختند و ملت ایران اسلامی باز هم با دفاع جانانه از کشور نشان داد که به شعارهای انقلاب پایبند هستند.

سالاری با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران در منطقه پیشرو است، تاکید کرد: همه انقلاب‌ها وابسته به شرق و یا غرب هستند ولی ساز و کار انقلاب اسلامی ایران عدم وابستگی و استقلال است.

وی به آزادی ایران اشاره کرد و افزود: در نظام جمهوری اسلامی افراد با تفکرات و ادیان مختلف در کنار هم زندگی می‌کنند؛ ما همه ادیان را قبول داریم و در کنارشان می توانیم زندگی کنیم.

استاندار بوشهر گفت: مردم ایران اسلامی با اتحاد و یکپارچی انقلاب کردند و با همدلی و حدت در دفاع مقدس حاضر شدند و هم اکنون باید تمام توان برای تعالی نظام اسلامی تلاش کنیم.

کد N705032

وبگردی