آفتاب
همزمان با آغاز دهه فجر؛

تفاهم نامه همکاری بین واگن پارس و دانشگاه آزاد اسلامی اراک امضا شد

تفاهم نامه همکاری بین واگن پارس و دانشگاه آزاد اسلامی اراک امضا شد

اراک-همزمان با آغاز سی و ششمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران تفاهم نامه همکاری علمی و صنعتی مابین شرکت واگن پارس و دانشگاه آزاد اسلامی اراک امضا شد.

به گزارش خبرنگار مهر،  محمد محمدی مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک در این نشست با بیان اینکه شرکت واگن پارس اراک یکی از واحدهای مادر تخصصی در حوزه ساخت و تعمیرات اساسی خودروهای ریلی در خاورمیانه است، گفت: این شرکت در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و سیاست های دولت تدبیر و امید به دنبال عملی شدن راهکارهای اقتصاد مقاومتی است.

وی نخستین گام در این هدف بزرگ را جامعه دانشگاهی دانست و اضافه کرد: حضور دانشگاه و دانشگاهیان در فعالیت های صنعتی ضمن ایجاد زمینه های جدید اشتغال، در خودکفایی صنعتی و افزایش روند تولید بر پایه دانش بومی ضروری است.

مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک ادامه داد: این شرکت به منظور توسعه فعالیت های صنعتی و بهره گیری از دانش مهندسان و پژوهشگران جوان به زودی برنامه های تولید را در شفیت های کاری جدید افزایش خواهد داد.

تحریم ها زمینه خودکفایی در کشور را فراهم کرد

محمدی با اشاره به هشت سال دفاع مقدس و تحریم های غیرقانونی کشورهای غربی، افزود: این فعالیت های دشمنان روند تولید و خودکفایی را متوقف نکرد، بلکه منشا افتخارات جدید و دستیابی به موفقیت در عرصه داخلی و بین المللی شد.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی تنها حمایت از تولید، کار و سرمایه ایرانی پاسخگوی نیازهای کشور است، گفت: صنعت به عنوان پیش قراول این بخش بوده با بهره گیری از دانش مهندسان جوان ایرانی و تلاش صنعتگران می توان گام های موثری برای بالندگی و رسیدن به قله های افتخار کشور بردارد.

مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک با بیان اینکه این شهر به عنوان قطب صنعت ریلی کشور در برنامه ریزی های پیش رو، توجه به تولیدات فاخر و مبتنی بر نیاز بازارهای جهانی را مد نظر قرار خواهد داد، تصریح کرد: واگن پارس به عنوان بزرگترین تولید کننده صنایع ریلی خاورمیانه پیشتاز این عرصه است.

تاسیس شرکت های دانش بنیان گام مهم جامعه دانشگاهی در رونق اقتصادی کشور

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک در این نشست با بیان اینکه تاسیس شرکت های دانش بنیان با توان علمی و پژوهشی دانشجویان و صنعتگران گام بلند جامعه دانشگاهی در رونق اقتصادی کشور است، گفت: امروز انتقال تکنولوژی مهمترین شاخص افزایش تولید و بهره وری بوده و تعامل صنعت با دانشگاه می تواند در توسعه فرآیند انتقال دانش بومی موثر باشد.

علیرضا نظام آبادی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی با امضای تفاهم نامه همکاری با واگن پارس به دنبال توسعه امر اشتغال و جذب مهندسان و متخصصان جوان بومی کشور است.

وی با تاکید بر اینکه با مشارکت دو سویه زمینه های رونق اقتصادی در استان مرکزی فراهم می شود، گفت: بسترهای همکاری دانشگاه با صنایع از اولویت های مهم این دانشگاه است.

گفتنی است، در این نشست تفاهم نامه همکاری های چند جانبه صنعتی و علمی مابین شرکت واگن پارس و دانشگاه آزاد اسلامی اراک امضا شد و توجه به نیازسنجی اشتغال با رویکرد صنعت و دانشگاه، برگزاری کارگاه های مختلف علمی و آموزشی، استفاده از توانمندی های بومی دانش آموختگان و جامعه دانشگاهی و بررسی راهکارهای توسعه صنعت ریلی با رویکرد علمی و فناوری از اهم مفاد این تفاهم نامه همکاری است.

لازم به ذکر است، این تفاهم نامه در راستای تحقق شاخص های اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت های علمی، تحقیقاتی و صنعتی پژوهشگران و نخبگان دانشگاهی استان مرکزی به امضا درآمد.

کد N705029

وبگردی