آفتاب

رشد تقاضا خرید بازار خودرو در پایان سال

رشد تقاضا خرید بازار خودرو در پایان سال

اغلب كسانی كه در طول سال از داشتن خودرو بی بهره بوده اند در این ماه ها به دلیل مسافرت های نوروزی و احتمال افزایش قیمت در سال آینده تمایل زیادی به خرید خودرو دارند. از طرفی بسیاری از مردم نیز با توجه به نو شدن فصل اقدام به تغیر و نو كردن خودرو خود می كنند.

كارشناسان  اقتصادی  هجوم  تقاضا  برای خرید خودرو داخلی را  تا انتهای  سال پیش  بینی می كنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، همواره در ماه های منتهی به آخر سال بازار خودرو رونق می گیرد. اغلب كسانی كه در طول سال از داشتن خودرو بی بهره بوده اند در این ماه ها به دلیل مسافرت های نوروزی و احتمال افزایش قیمت در سال آینده تمایل زیادی به خرید خودرو دارند. از طرفی بسیاری از مردم نیز با توجه به نو شدن فصل اقدام به تغیر و نو كردن خودرو خود می كنند.

در این بین نقش خودروساز داخلی با توجه به گسترش خدمات پس از فروش، انبوه لوازم یدكی مناسب و... جهت تامین بازار نوروزی بسیار اهمیت دارد. چرا كه بدلیل افزایش تقاضای خرید، خودروسازان باید بر اساس برنامه تدوین شده اقدام به افزایش تولید كیفی محصولات کنند.

در سال های اخیر با توجه به روند نامناسب تولید خودرو در خودروسازی های بزرگ كشور كه با وجود تحریم ها و مشكلات پیش رو دست و پنجه نرم می كنند همواره با این معضل روبرو هستند كه مردم باید به ناچار برای تامین خودرو خود به حاشیه بازار مراجعه و از طریق نمایشگاه های فروش خودرو و دلالان اقدام به خرید خودرو می نمایند.

كارشناسان اقتصادی هجوم  تقاضا  برای خرید خودرو داخلی را تا انتهای سال پیش بینی می كنند ولی با توجه به كمبود خودرو عرضه شده از جانب شركت های خودروساز در، حاشیه بازار را تعیین كننده قیمت ها می دانند و عدم بی توجهی به تیراژ كیفی را در افزایش بازار سیاه قیمت خودروها موثر می دانند.

طبق گزارشات رسیده مدیران توانمند این حوزه نسبت به افزایش تیراژ تولید نگاه ویژه ای دارند و به كرات از افزایش كیفی تیراژ خود نسبت به سال های گذشته خبر داده اند كه با این هجوم تقاضا، مطمئن بازار تشنه خودرو در انتهای سال به شكل بسیار مطلوبی مدیریت  خواهد شد.

آماری كه از سوی نمایندگی های مجاز خودروسازان داخلی بدست آمده نشان می دهد كه متقاضیان خرید در صورت رفع این مشكل كه در پایان سال امری طبیعی است نسبت به گارانتی، خدمات پس از فروش، كمیت و كیفیت، گستردگی لوازم یدكی مناسب و....اطمینان كافی داشته و در تلاش هستند تا با توجه به احتمال افزایش قیمت در سال آینده خودرو خود را تحویل بگیرند.

 

کد N704960

وبگردی