آفتاب
افتخاری در گفت‌وگو با ایسنا مطرح کرد

لزوم ارائه لایحه از سوی دولت برای بیمه زنان خانه‌دار

لزوم ارائه لایحه از سوی دولت برای بیمه زنان خانه‌دار

سخنگوی فراکسیون زنان مجلس بر لزوم ارائه هرچه سریع‌تر لایحه توسط دولت جهت بیمه زنان خانه‌دار و افزایش مرخصی زایمان زنان تأکید کرد.

لاله افتخاری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به آخرین جلسه مشترک فراکسیون زنان با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اشاره و اظهار کرد: ما در این جلسه یک سری از مطالبات بانوان را مطرح کردیم که تاکنون برآورده نشده است از جمله آن تأمین بودجه برای افزایش مرخصی زنان است.

وی افزود: بسیاری از بانوان شکایات زیادی در این زمینه داشته، منتظریم دولت برای پاسخ به مطالبات آنها با ارائه لایحه‌ای به مجلس، بودجه در نظر گرفته و به این مطالبه پاسخ دهد.

سخنگوی فراکسیون زنان با بیان این‌که رهبر معظم انقالب تأکیدات فراوانی در مورد بیمه زنان خانوار داشتند، گفت: مجلس در این زمینه به طرح آماده شده رأی داد اما شورای نگهبان به دلیل داشتن بار مالی به این طرح ایراد گرفت. ما برای رفع این مشکل از دولت تقاضای ارائه لایحه کردیم که تاکنون این اقدام صورت نگرفته است.

افتخاری افزود: موضوع دیگر لزوم پیگیری ماده 227 قانون برنامه پنجم در مورد تأمین امنیت زنان است و لازم است دولت لایحه‌ای در این زمینه به مجلس ارائه کند و منتظر این اتفاق هستیم.

وی در پایان گفت که دولت در راستای ماده 230 قانون برنامه پنجم اقدامات ارزشمندی انجام داده است که ما منتظر ارائه گزارش مستند و مکتوبی هستیم.

انتهای پیام

کد N704929

وبگردی