آفتاب

آزادی رئیس شورای جمعیت الوفاق/ ادامه اعتراض‌ها به بازداشت علی سلمان

آزادی رئیس شورای جمعیت الوفاق/ ادامه اعتراض‌ها به بازداشت علی سلمان

دادگاه تجدیدنظر بحرین امروز (یکشنبه) حکم به آزادی رئیس شورای جمعیت الوفاق را داد. با وجود این امر تظاهرات مردم بحرین در اعتراض به بازداشت دبیرکل جمعیت الوفاق ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری الوفاق بحرین، دادگاه تجدیدنظر بحرین طی حکمی جمیل کاظم، رئیس شورای جمعیت الوفاق را پس از پرداخت غرامت 500 دیناری آزاد کرد.

پیشتر دادگاه بحرین جمیل کاظم را به اتهام اظهار نظر در خصوص انتخابات این کشور به شش ماه حبس محکوم کرده بود.

جمیل کاظم ادله و شواهد مختلفی از تقلب انتخاباتی ارائه داد و فاش کرد که از افرادی خواسته شده تا در مقابل دریافت پول در انتخابات نامزد شوند.

در همین حال پنج تشکل مخالف بحرینی از جمله جمیعت الوفاق با صدور بیانیه‌ای به تصمیم مقامات رژیم آل خلیفه مبنی بر لغو تابعیت 72 شهروند مخالف بحرینی واکنش نشان داده و این اقدام را محکوم کردند.

تصمیم مسئولان منامه مجازاتی غیر قانونی برای فعالیت سیاسی است و لغو تابعیت این افراد به دلیل خواسته‌هایشان برای تحقق دموکراسی در بحرین است.

در این بیانیه آمده است: بیشتر این افراد از مخالفان در خارج کشور هستند که شرایط آن‌ها را مجبور کرده تا مهاجرت کنند.

همزمان با پایان روز شنبه، بحرینی‌ها سی و پنجمین روز اعتراضات مسالمت آمیز علیه بازداشت علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق را سپری کردند.

تظاهرکنندگان در این راهپیمایی که علمای دینی و شخصیت‌های سیاسی و حقوقی و فعالان اجتماعی در آن مشارکت داشتند تاکید کردند که محاکمه علی سلمان محاکمه تمام مردم بحرین است. آن‌ها عکس‌های علی سلمان و پرچم‌های بحرین را در دست گرفته و اقدامات وحشیانه نظام را در برخورد با تظاهرات مسالمت آمیز محکوم کردند.

انتهای پیام

کد N704813

وبگردی