آفتاب

اظهار امیدواری نماینده رودسر برای تداوم مبارزه با فساد و مفسدان

اظهار امیدواری نماینده رودسر برای تداوم مبارزه با فساد و مفسدان

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با اشاره به فرا رسیدن دهه فجر، گفت که هدف ما از انقلاب، حکومت کردن نبود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدمهدی رهبری املشی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک 12 بهمن، ابراز امیدواری کرد که اهداف اولیه انقلاب که حاکمیت قرآن و اسلام است در همه ابعاد محقق شود.

او تأکید کرد: حکومت کردن هدف ما نبود بلکه حاکمیت قرآن و ارزش‌های اخلاقی و آسایش و رفاه جامعه و توسعه کشور را می‌خواستیم و می‌خواهیم، انقلاب اسلامی ایران عزت اسلام و مسلمین و ملت ایران را در سراسر گیتی جز اهداف خود می‌داند. ما حاکمیت صالحان را تقاضا داشته و داریم. انقلاب ما حرکتی به سوی نظام الهی بوده، انقلاب ما فراتر از زمان و مکان و زبان و کشور و مذهب خاصی بود، انقلاب اسلامی حرکتی فراتر از مرزها و به همه مسلمین به خصوص مسلمین فلسطین و همه مستضعفین در همه جهان تعلق دارد، ما حتی راضی نبوده و نیستیم که به هر قیمتی حکومت کنیم.

رهبری ادامه داد: به شرطی حکومت ارزش دارد که مردم از فقر، تبعیض و درماندگی نجات یابند، مردم نعمت حاکمیت انقلاب، عدالت و اسلام را مشاهده کنند، مردم ما به این‌که به اسلام و حاکمیت اسلامی گرایش دارند به انقلاب اسلامی علاقمندند و ما باید قدر این مردم را بدانیم و خدای ناکرده اگر روزی برسد که جمهوری اسلامی و مسئولین آن از اهداف اولیه خود دور شوند کشور و نظام تضعیف خواهد شد و یا خدای ناکرده از بین خواهد رفت.

نماینده مردم رودسر در مجلس به برخی از مشکلات حوزه انتخابیه خود، اظهار کرد: مردم استان‌های شمالی که قطب کشاورزی هستند، مطابق مقررات سرمایه‌گذاری صنعتی انجام نداده‌اند و کشاورزی بیشترین اشتغال مردم را داشت اما به شدت صدمه دیده. کشاورزی چایکاران که 40 درصد آن در رودسر و املش است به دلیل همین بی‌توجهی آسیب فراوان دیده. یکی از مشکلات اساسی بخش کشاورزی واردات بی‌رویه است. تقریباً به اندازه مصرف داخلی چای از طریق رسمی و غیررسمی وارد کشور می‌شود و چای داخلی بر دست تولیدکنندگان مانده است.

او ادامه داد: در قبل از انقلاب 40 درصد از چای خارجی با 60 درصد از چای داخلی اختلاط می‌شد و مردم به این سمت هدایت می‌شدند، حتی 20 درصد مصرف چای از چای داخلی تأمین نمی‌شود و متأسفانه قیمت برگ سبز هم به میزان کمی تعیین شد و امثال هم که دولت قیمت نسبتاً مناسبی تعیین کرده بود کشاورزان نتوانستند به دلیل خشکسالی محصول زیادی بکارند. همین‌طور برنج کشاورزان نمی‌تواند معیشت آنان را تأمین کند و باغداران پناهگاه مطمئنی ندارند.

این نماینده مجلس تأکید کرد: اگر استان‌های شمالی قطب شمالی هستند و قسمتی از تغذیه مردم را به عهده دارند باید حمایت شوند و از حاصل تلاششان درآمدی داشته باشند و معیشت خود را تأمین کنند و اگر سرمازدگی و حادثه غیرمترقبه‌ای شد باید حمایت شوند، اگر این‌طور نشود نمی‌توان به زور گفت که کشاورزی کنید، من هشدار می‌دهم که اگر این وضع ادامه پیدا کند کشاورزی در استان‌های شمالی روز به روز کم رونق‌تر می‌شود.

او همچنین گفت: در شأن نظام اسلامی نیست که به مردم قول بدهیم اما به قول خودمان ارزش قائل نباشیم. در اواخر سال 90 وزیر نفت و عملیات اجرایی پروژه سردار جنگل را افتتاح کردند و تبلیغات وسیعی صورت گرفت و اعلام شد که بیش از 100 هزار شغل در این محل ایجاد می‌شود و حدود 300 هکتار زمین کشاورزی تعیین شد و مردم از هرگونه بنا و ساختمان در این محل محروم شدند، از آن زمان حدود سه سال می‌گذرد و هیچ کار مهمی انجام نگرفته.

این نماینده مجلس همچنین ابراز امیدواری کرد که مبارزه با فساد و مفسدان ادامه پیدا کند و تصریح کرد: نکته‌ای که گفته می‌شود این است که برخی افراد از این مفسدان کمک‌هایی دریافت کرده‌اند، باید آنها مشخص شوند چرا که کلی گویی همه را در مظان اتهام قرار می‌دهد، اگر کسی کمکی از مفسد اقتصادی دریافت کرده باید با مشخصات کامل در رسانه‌ها اعلام شود.

انتهای پیام

کد N704681

وبگردی