آفتاب
موسوی‌بجنوردی در فرودگاه امام(ره):

انقلاب امام خمینی(ره) تجدید حیات اسلام و تشیع بود

انقلاب امام خمینی(ره) تجدید حیات اسلام و تشیع بود

عضو مجمع روحانیون با بیان اینکه انقلاب امام خمینی(ره)، انقلاب اسلام و مذهب تشیع بود، گفت: انقلاب امام خمینی(ره) موجب تجدید حیات مذهب تشیع به عنوان مذهبی انقلابی شد که حاضر نیست در برابر ظلم سازش کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام موسوی‌بجنوردی در مراسم گرامیداشت ورود امام خمینی(ره) به میهن در فرودگاه مهرآباد اظهار داشت: کودتای آمریکایی ۲۸ مرداد و فوت آیت‌الله بروجردی منجر به توافق‌نامه کاپیتولاسیون شد و معنی این توافق‌نامه این بود که ایران مستعمره آمریکا است و در واقع شاه خبیث ایران را مستعمره آمریکا کرد و امام(ره) در سخنرانی خود شاه را خائن به ملت معرفی کرد و همین ماجرا سرآغاز نهضت اسلامی امام خمینی(ره) شد.

وی با اشاره به کتاب ولایت فقیه امام خمینی(ره) که در نجف آن را نوشته بود، گفت: امام(ره) در آن کتاب اعتقاد دارد که در حکومت اسلامی، حاکم، قانون است. امام خمینی(ره) می گوید حتی رسول الله(ص) نیز مجری قانون است و خداوند قانون‌گذار، بنابراین در حکومت اسلامی افراد حکومت نمی کنند، بلکه خداوند حکومت می کند.

حجت‌الاسلام موسوی‌‌بجنوردی نظام اسلامی ایران را بهترین نوع حکومت نامید و افزود: در حکومت نظام اسلامی هیچکس بر مردم حاکم نیست و همه مجری قانون هستند.

عضو مجمع روحانیون تاکید کرد: امام(ره) تجدید کننده مذهب و دین بود و یک تجدید حیاتی به اسلام و مذهب تشیع به عنوان یک مذهب انقلابی و مذهبی داد که حاضر نیست در مقابل ظلم بایستد و سازش کند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به تاثیر کتاب ولایت امام خمینی(ره) بر نسل جوان عراق ادامه داد: آن زمان در حوزه علمیه نجف روحیه انقلابی وجود نداشت، اما بعد از پیروزی امام(ره) و انقلاب، یک تحول عظیم در نجف ایجاد شد و این روحیه که باید حکومت اسلامی تشکیل دهیم، کم کم به نسل جوان عراق سرایت کرد و همین موجب متزلزل شدن ارکان حکومت بعث عراق و در نهایت سقوط آن شد.

کد N704592

وبگردی