آفتاب

اصلاح بخش‌هایی از طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر

اصلاح بخش‌هایی از طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر

بخش‌هایی از طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر اعاده شده از شورای نگهبان در جلسه علنی امروز و به منظور تامین نظر این شورا اصلاح شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تبصره ماده یک طرح آمران به معروف به این شکل اصلاح شد که در احکام حکومتی نظر مقام ولی فقیه ملاک عمل خواهد بود.

همچنین ماده 4 آن نیز با اصلاحات انجام شده به این شکل تغییر یافت که مراتب امر به معروف و نهی از منکر قلبی، زبانی، نوشتاری و عملی است که مراتب زبانی و نوشتاری آن وظیفه آحاد مردم و دولت است و اقدام عملی آن تنها وظیفه دولت است؛ مگر در مواردی که قانون به نحو دیگری تغییر کرده باشد.

ماده 5 این طرح نیز به منظور تامین نظر شورای نگهبان به این شکل تغییر یافت که در اجرای امر به معروف و نهی از منکر نمی‌توان متعرض حیثت جان، مال، مسکن، شغل و حریم خصوصی اشخاص گردید مگر در مواردی که قانون تجویز کند و در نهایت ماده 7 نیز یعنی ناظر بر این موضوع که مجازات اشخاصی که مبادرت به اعمال مجرمانه نسبت به امر به معروف و نهی از منکر نمایند قابل تخفیف و یا تعلیق نیست و صدور حکم مجازات قابل تعویق نمی‌باشد.

به گزارش ایسنا، ادامه اصلاحات طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر به منظور تامین نظر شورای نگهبان به جلسات بعدی مجلس شورای اسلامی موکول شد.

انتهای پیام

کد N704556

وبگردی