آفتاب

تلاش مخالفان سوری برای تشکیل "ارتش متحد" 60 هزار نفری

تلاش مخالفان سوری برای تشکیل "ارتش متحد" 60 هزار نفری

"وزیر دفاع دولت موقت" مخالفان سوریه اعلام کرد که تلاش‌ها برای تشکیل ارتشی متشکل از 60 هزار نیرو که شامل تمام شبه نظامی‌های مخالف سوری می‌شود، آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی المحیط، سلیم ادریس، "وزیر دفاع" دولت خودخوانده مخالفان سوریه با بیان این مطلب گفت: این ارتش براساس قوانین بین‌المللی فعالیت می‌کند تا جایگزینی برای نیروهای بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه باشد.

وی از تمام گروه‌های نظامی خواست تا با "وزارت دفاع" دولت مخالفان تماس برقرار کرده و پیوستن خود را به این ارتش واحد اعلام کنند.

سلیم ادریس با بیان این که وزارت دفاع تمام سوری‌های "میانه‌رو" را می‌پذیرد عنوان داشت که تشکیل این ارتش باید صرفا با تصمیم سوری‌ها صورت بگیرد.

وی گفت: گام‌های نخست تشکیل این ارتش برداشته شده است و ما تمام شبه نظامیان و گروه‌های مخالف را می‌پذیریم. ما ارتشی با بیش از 60 هزار نیرو تشکیل خواهیم داد که همه نیروها در آن حقوق دریافت کنند و اگر زخمی شوند ما با امکانات موجود وضعیت جسمانی آنها را دنبال می‌کنیم. این ارتش برای نیروهای خود امکان حمایت‌های بین‌المللی را تضمین می‌کند و آن‌ها بر اساس سوی قوانین بین‌الملل مورد حمایت قرار می‌گیرند.

همزمان با این تلاش‌ها، آمریکا و متحدان غربی و منطقه‌ای آن نیز برنامه گسترده‌ای را برای آموزش نظامی مخالفان سوری آغاز کرده‌اند و هزاران تن از شبه نظامیان مخالف هم‌اکنون در ترکیه، اردن، عربستان و قطر توسط افسران آمریکایی و عرب درحال فراگیری آموزش‌های نظامی هستند.

مخالفان سوری تاکنون چندین بار دست به تلاش‌هایی برای تشکیل ارتش یکپارچه زده‌اند و چند گروه شبه نظامی ائتلافی نیز به وجود آورده‌اند اما به دلیل دو دستگی و اختلافات زیاد میان نیروهای مخالف، تاکنون کار به جایی نبرده‌اند.

انتهای پیام

کد N704225

وبگردی