آفتاب

تسلط پیشمرگ‌ها بر مناطقی در جنوب کرکوک و آزاد کردن یک چاه نفت/ هلاکت ده‌ها تروریست داعش

تسلط پیشمرگ‌ها بر مناطقی در جنوب کرکوک و آزاد کردن یک چاه نفت/ هلاکت ده‌ها تروریست داعش

به دنبال حمله تروریست‌های داعش به چاه‌های نفت در کرکوک و وقوع درگیری‌ها میان این گروه و پیشمرگ‌ها، نیروهای پیشمرگ موفق شدند کنترل مناطق جنوب کرکوک را در دست گرفته و چاه نفتی "خباز" و همچنین کارکنان این چاه نفتی را که توسط داعش ربوده شده بودند، آزاد کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، نیروهای پیشمرگ کردستان عراق با کمک جنگنده‌های ائتلاف موفق شدند کنترل مناطقی در جنوب و غرب شهر کرکوک را در دست بگیرند. منابع امنیتی اعلام کردند عملیات نظامی از سه محور انجام شده و پیشمرگ‌ها کنترل روستا ملاعبدالله در جنوب کرکوک را در دست گرفتند. پیشمرگ‌ها همچنین کنترل بخش اعظمی از مناطق جنوب کرکوک را که تحت سیطره داعش در آمده بود، در دست گرفتند.

نیروهای پیشمرگ‌ و پلیس عراق توانستند کنترل کامل چاه نفتی "خباز" را در دست گرفته و کارکنان آن را که توسط ربوده شدند، آزاد کنند. چاه نفتی "خباز" در منطقه، ملاعبدالله واقع در 35 کیلومتری جنوب غربی کرکوک است.

به گفته رسول قادر، مسئول محور جنوبی کرکوک در نیروهای پیشمرگ در حال حاضر نیروهای امنیتی کنترل کامل چاه نفتی را که تحت سیطره داعش درآمده بود در دست گرفته و تروریست‌هایاز این منطقه فرار کردند. به گزارش منابع نیروهای پیش مرگ طی درگیری‌ها با اعضای داعش به دو خودروی نظامی این گروه دست یافته و و 15 تن از داعشی‌ها را کشتند.

نیروهای پیش مرگ و پلیس عراق پس از عقب راندن داعش از چاه نفتی "خباز" به منطقه این چاه نفتی وارد شدند.

همچنین وزارت کشور عراق اعلام کرد که در حملات جنگنده‌های ائتلاف به تجمع سرکردگان گروه تروریستی داعش در غرب الانبار 66 تن از اعضای این گروه از جمله "ابومحمد العدنانی"، یکی از سخنگویان داعش کشته و زخمی شدند.

به گزارش منابع عراقی، این حملات هوایی در منطقه "حسیبه" و "القائم" صورت گرفت که موجب کشته شدن 50 داعشی و زخمی شدن 16 تن دیگر شد. ابومحمد العدنانی نیز در این حملات به شدت زخمی شده است. گزارش شده است که عثمان الحاج عبدالله، ابوطلحه، ابوساره الجزائری و احمد عوض از مقامات ارشد داعش در این حملات کشته شدند.

عبدالوهاب الساعدی، فرمانده عملیات صلاح الدین اعلام کرد که روحیه تروریست های داعش به دلیل شکست‌های سختی که از نیروهای عراقی خورده‌اند، بسیار پایین آمده است. وی همچنین تاکید کرد: یگان‌های موجود در استان صلاح الدین به دو بخش در شمال تکریت و جنوب آن تقسیم شده‌اند و نیروهای عراقی در شمال که به سمت بیجی پیش می‌روند شامل نیروهای وابسته به وزارت کشور، نیروهای پلیس فدرال، نیروهای دستگاه مبارزه با تروریسم، ارتش و داوطلبان مردمی هستند و از جنوب نیز به سمت مناطق سامرا و مناطق مجاور آن پیش می‌روند.

الساعدی گفت: در عملیات پاکسازی شهر بیحی حدود 1500 بمب و 24 خودروی بمب گذاری شده خنثی شدند. همچنین در عملیات نظامی ارتش عراق در استان الانبار حدود 33 تروریست کشته شدند.

نیروهای پیشمرگ نیز هشت تن از افراد مسلح داعش را در نزدیکی شهرک "کویر" در موصل به اسارت گرفتند.

از سوی دیگر برخی منابع در وزارت کشور عراق مدعی شدند که افراد مسلح که یونیفورم نظامی بر تن داشتند، "عباس المحمداوی،" دبیرکل گردان‌های حزب الله عراق و دو تن از معاونانش را در منطقه "الجادریه" در مرکز بغداد ربودند. به گزارش این منابع محافظان المحمداوی به سمت افرادی که وی را ربودند، تیراندازی کردند.

انتهای پیام

کد N704173

وبگردی