آفتاب

بی اعتنایی موگابه به نگرانی‌ها نسبت به روابط غرب و اتحادیه آفریقا

بی اعتنایی موگابه به نگرانی‌ها نسبت به روابط غرب و اتحادیه آفریقا

رئیس جمهوری زیمبابوه به نگرانی‌ها در مورد اینکه انتصاب وی به عنوان رئیس جدید اتحادیه آفریقا روابط میان این بلوک و غرب را خدشه‌دار می‌کند، توجهی نکرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، رابرت موگابه، رئیس جمهوری زیمبابوه در پایان نشست دو روزه اتحادیه آفریقا در آدیس آبابا، پایتخت اتیوپی در کنفرانسی خبری گفت: حرف‌ها و اقدامات غرب به من ارتباطی ندارد. کار من این است که مطمئن شوم تصمیماتی که در اینجا اتخاذ می‌کنیم، اجرا می‌شوند. نگرانی و دغدغه من درباره بهبود وضعیت زندگی مردمان و ارائه خدماتی به آن‌ها است که سطح استاندارد زندگیشان را افزایش می‌دهد.

وی افزود: به مدت 10 سال من و کشورم تحت تحریم قرار داشتیم. اگر آنها می‌خواهند به این کار خود ادامه دهند به خودشان مربوط است اما این تحریم‌ها اشتباه هستند.

موگابه ادامه داد: اگر اروپا قصد همکاری و نه قصد کنترل ما و روش‌هایمان را داشته باشد ما از آن استقبال می‌کنیم.

وی در این سخنرانی نظرات خود نسبت به اشتغال زنان را نیز مطرح کرده و گفت: ما با یکدیگر فرق داریم. مسلما کارهایی وجود دارند که مردها می‌توانند انجام دهند اما زنان خیر و مسلما کارهایی وجود دارد که زنان می‌توانند انجام دهند اما مردها نه. ما مردها نمی‌توانیم باردار شویم و یک جنین را در داخل شکم خود نگه داریم حتی هم جنسگرایان نیز قادر به این کار نیستند!

موگابه افزود: اما آنچه ما در زیمبابوه انجام داده‌ایم این است که زنانمان می‌توانند وزیر، وکیل، قاضی، کشاورز و خلبان شوند. ما در کشورمان سه خلبان زن داریم.

انتهای پیام

کد N703957

وبگردی