آفتاب

تظاهرات حامیان دموکراسی بار دیگر در خیابان‌های هنگ‌کنگ

تظاهرات حامیان دموکراسی بار دیگر در خیابان‌های هنگ‌کنگ

هزاران تن از حامیان دموکراسی امروز (یکشنبه) به خیابان‌های هنگ‌کنگ باز می‌گردند تا برای نخستین بار از دو ماه گذشته بار دیگر برای دستیابی به خواسته‌هایشان در این راهپیمایی اعتراضی شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، در این راهپیمایی که قرار است بعدازظهر امروز در خیابان‌های هنگ کنگ برگزار شود، احتمالا 50 هزار تن شرکت می‌کنند. در همین حال پلیس این دولت شهر نیز هشدار داده که احتمال اشغال مجدد خیابان‌ها و جاده‌ها همانطور که در دسامبر 2014 رخ داد، وجود دارد.

البته هنوز هیچ یک از گروه‌های اعتراضی اعلام نکردند که قصد اشغال مجدد خیابان‌ها و مسیرها را دارند. "دی زی چان"، سازمان دهنده این تظاهرات گفت: این راهپیمایی اعتراضی از مردم می‌خواهد تا به جنبش دموکراسی بپیوندند و رهبری خود را بدون دخالت چین انتخاب کنند.

مقام‌های هنگ کنگ در دسامبر 2014 تمامی چادرها و موانعی را که معترضان به وجود آورده و برپا کرده بودند، برچیدند و البته این اقدامات گاهی با خشونت و درگیری میان پلیس ومعترضان همراه بود. تظاهرات امروز دو ماه پس از راهپیمایی و سرکوب معترضان توسط پلیس هنگ‌کنگ برگزار می‌شود.

مقام‌های پکن قول داده‌اند که مردم هنگ کنگ حق انتخاب مدیریت اجرایی شهر خود را در سال 2017 دارند اما دخالت چین در تعیین نامزدهای نهایی خشم هنگ کنگ را برانگیخته است. آن ها می‌خواهند این انتخابات بدون دخالت پکن انجام شود.

یک تحلیل‌گر سیاسی در این باره گفت: این راهپیمایی که قرار است امروز برگزار شود، نشان از پویا و زنده بودن جنبش‌ حامی دموکراسی هنگ کنگ دارد واین روند ادامه می‌یابد.

انتهای پیام

کد N703906

وبگردی