آفتاب
غنیان:

سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی به کار جمعی توجه ویژه دارد

سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی به کار جمعی توجه ویژه دارد

سمنان - مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: در سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری به کار جمعی توجه ویژه شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان، اسماعیل غنیان در گردهمایی افراد جویای کار در سمنان با اشاره به ارزش و جایگاه کار در نگاه ملی و مذهبی کشور افزود: دولت همیشه نیازمند افراد خلاق، نوآور و سخت کوش است و با کمک این افراد چه به صورت کارآفرینی و چه به صورت مشاغل خانگی چرخ اقتصاد کشور به حرکت خواهد آمد.

 وی به اهداف برگزاری این گردهمایی اشاره و خاطرنشان کرد: شرط نتیجه گرفتن از اینگونه برنامه ها بر احترام متقابل، صداقت و روشنگری است.

غنیان ادامه داد: گفت و گوی چهره به چهره می تواند تأثیر بیشتری نسبت به فرایند اداری داشته باشد و برای تحقق این منظور و بهبود شرایط و کمک کردن به تغییر شرایط موجود دو دستگاه زیر مجموعه وزارتخانه را به یاری طلبیدیم تا با توان این دستگاه ها برای رفع موانع و مشکلات همکاری لازم را با اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی و کارجویان داشته باشند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان سمنان خاطرنشان کرد: در زمینه ایجاد مشاغل خانگی، خود اشتغالی، طرحهای پشتیبان و ... از همکاری صندوق قرض الحسنه مهر امام رضا(ع) و تسهیلات آن که با بهره کم در اختیار متقاضیان قرار می گیرد می توان استفاده کرد و در تحقق تطبیق تخصص های جویندگان کار با نیاز جامعه نیز می توان از همکاری فنی و حرفه ای و کلاسهای رایگان این ارگان بهره مند شد.

غنیان گفت: در آمار مقایسه ای بحث مزدبگیری استان سمنان در ۹ ماهه سالجاری با مدت مشابه سال گذشته تعداد شاغلین از چهار هزار و ۲۰۰ نفر به پنج هزار و ۳۰۰ نفر افزایش یافته است که این نشان می دهد با اتکا به توانمندی های داخلی و فرصت های درون مرزی می توان به رشد و توسعه کشور دست یافت.

وی با بیان اینکه استان سمنان پرچمدار ایجاد اولین تعاونی در کشور است گفت: توان بسیار خوبی در زمینه ایجاد تعاونی و به تبع آن ایجاد اشتغال برای جویندگان کار وجود دارد و باید از این شرایط استفاده کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان خاطرنشان کرد: در صورت برآورده شدن انتظارات در کمال صداقت، روشنگری، شفاف سازی و احترام گردهمایی بعدی به صورت تخصصی برگزار می شود.

گردهمایی بزرگ افراد جویای کار شهرستان سمنان با هدف تعامل مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط با جویندگان کار، بررسی مشکلات و دغدعه های افراد جویای کار، شناسایی و پالایش کارجویان، بررسی فرصت های شغلی و میزان هماهنگی و توان موجوددر مجموعه فرهنگی ورزشی کارگران سمنان و با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد

کد N703419

وبگردی