آفتاب

گسترش همکاری‌های هسته‌ای فرانسه و چین

گسترش همکاری‌های هسته‌ای فرانسه و چین

در سفر نخست‌وزیر فرانسه به چین، شرکت‌های هسته‌ای دو کشور در جهت گسترش همکاری‌های خود تفاهم‌نامه امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و به نقل از پایگاه خبری ورلد نوکلیرنیوز، در جریان سفر مانوئل والس، نخست‌وزیر فرانسه به چین، شرکت هسته‌ای چین (CGN) و شرکت هسته‌ای فرانسه (EDF) در راستای ارتقای سطح همکاری دو شرکت در زمینه‌های کنترل و عملکرد نیروگاه‌های هسته‌ای و به گفته مقامات دو شرکت، تامین بالاترین سطح ایمنی در نیروگاه‌های هسته‌ای دو کشور تفاهم‌نامه‌ای امضا کردند.

این دو شرکت نیز پیش‌تر در سال 2007 برای سرمایه‌گذاری مشترک در مورد ارتقای سطح همکاری‌های فنی هسته‌ای و نیز ارتقای تکنولوژی هسته‌ای تفاهم‌نامه‌ای به امضا رسانده بودند.

هم‌چنین شرکت هسته‌ای آروا فرانسه و شرکت هسته‌ای (CNNC) چین نیز یک تفاهم‌نامه مشترک هسته‌ای به امضا رساندند.

بنا به این تفاهم‌نامه شرکت هسته‌ای آروا موظف است تا تخصص و تجربه خود را جهت افزایش همکاری‌های هسته‌ای و افزایش انتقال سوخت هسته‌ای در اختیار شرکت هسته‌ای (CNNC) چین بگذارد.

این دو شرکت پیش‌تر نیز در سال 2014 تفاهم‌نامه هسته‌ای را در جهت شناخت همه فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود در زمینه استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای به امضا رساندند.

ژان برنارد، مدیرعامل شرکت هسته‌ای (EDF) فرانسه پس از دیدار با مقامات شرکت‌های هسته‌ای (CNNC) و (CGN) چین اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌های امضا شده میان دو طرف در جهت ارتقای سطح همکاری‌های موجود هسته‌ای و فراهم کردن پایه و اساس لازم برای پروژه‌های مشترک میان دو طرف است.

انتهای پیام

کد N703246

وبگردی