آفتاب
/انسجام داخلی؛ پاسخ به تحریم ها/

صلاحی: درک سیاسی مردم حربه تحریم‌ها را بی اثر می کند

صلاحی: درک سیاسی مردم حربه تحریم‌ها را بی اثر می کند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: بزرگنمایی تحریم‌ها حربه دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی است اما، درک سیاسی مردم همواره اینگونه توطئه‌ ها و مانع‌تراشی‌ها را خنثی کرده است.

عباس صلاحی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه مرکزی، با تأکید بر اینکه تحریم‌های غرب علیه ایران نباید مانعی در مسیر عمران و آبادانی این کشور باشد افزود: باید جایگزین‌های مناسبی جهت تأمین بودجه اقدامات عمرانی ایجاد شده و روند رشد و توسعه کشور ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال کمرنگ نشان دادن نقش دولت در اداره کشور و ایجاد فاصله میان دولت و ملت است افزود: تحریم مسئله جدیدی نیست، مردم ایران سال‌هاست که با اینگونه توطئه‌های غرب آشنایی داشته و آن را به گونه های مختلف تجربه کرده‌اند.

صلاحی گفت: تجربه نشان داده است که تحریم ها نمی‌توانند عاملی بازدارنده برای حرکت رو به رشد ملت ایران و خنثی کننده‌ی برنامه‌ها در این کشور باشند. از طرفی مردم ایران نیز فریب اینگونه اقدامات را نخواهند خورد و هرگاه که به حضور آنان در صحنه نیاز بوده است علیرغم فشار تحریم‌ها به صحنه آمده و از دولت و نظام حمایت کرده‌اند.

وی اقتصاد مقاومتی را راهکاری اساسی در راستای مقابله با تحریم‌ها دانست و افزود: اقتصاد مقاومتی برنامه‌ای است که همگان اعم از تولیدکننده، مصرف کننده و مسئولان در اجرا و محقق کردن آن مسئولند و برای همگان در این بسته سیاستی نقش‌هایی تعریف شده است.

صلاحی، برنامه‌ریزی جهت مقابله با تحریم‌ها، حمایت از تولید داخلی و تحریم کالای خارجی و ایجاد تسهیل در روند سرمایه‌گذاری را از اهداف اقتصاد مقاومتی دانست.

وی به برنامه های دولت و مجلس برای رهایی کشور از اقتصاد تک محصولی و کاهش وابستگی به نفت اشاره کرد و گفت: دولت با همکاری مجلس به دنبال راه های جدید درآمدزایی جهت مقابله با آثار ناشی از کاهش قیمت نفت در اقتصاد است.

به گفته صلاحی، حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن مصداق حضور آنان در رفراندومی عمومی در تأیید نظام اسلامی است و پاسخی قاطع به کسانی است که فکر می‌کنند مردم ایران بواسطه تحریم‌ها متزلزل خواهند شد، در حالیکه ملت ایران در مقابل تحریم واکسینه شده و این حربه دیگر در مقابل این ملت کارآیی ندارد.

وی همچنین به تلاش سه قوه و مقام معظم رهبری در راستای دستیابی به راهکارهایی جهت مقابله با ترفندهای رسانه‌ای و سیطره اقتصادی دشمن اشاره کرد و گفت: دشمنان این نظام به کمک سیطره‌ی رسانه‌ای خود سعی دارند تصویری جعلی از ایران اسلامی را به مردم جهان ارائه دهند براین اساس، دستگاه دیپلماسی کشور باید در راستای معرفی نظام و پتانسیل‌ها و دستاوردهای آن در خارج از مرزهای ایران اسلامی تلاش کرده و چهره واقعی این کشور و مردمانش را به جهانیان نشان دهند.

وی با تاکید بر لزوم تلاش بیشتر رایزنان فرهنگی و اقتصادی کشور در این راستا گفت: انتقال اخبار اقدامات انجام شده در ایران، دستاوردهای این کشور و توانمندی‌ها و پتانسیل‌های این کشور به خارج از مرزها و اعلام آمادگی ایران جهت استقبال از سرمایه‌گذاران از وظایفی است که برعهده رایزنان اقتصادی و فرهنگی است.

صلاحی با بیان اینکه مردم دنیا براساس واقعیت‌ها تصمیم می‌گیرند افزود: قدرت رسانه در دست ابرقدرت‌هاست، براین اساس باید از هر امکانی برای معرفی ایران اسلامی به مردم دیگر کشورها و تشویق سرمایه‌گذاران به حضور فعال در ایران استفاده شود.

انتهای پیام

کد N702967

وبگردی