آفتاب

سازمان ملل 2014 را سال "فاجعه‌آمیز" برای عراق خواند

سازمان ملل 2014 را سال "فاجعه‌آمیز" برای عراق خواند

فرستاده ویژه سازمان ملل به عراق، سال 2014 را سالی فاجعه‌آمیز برای این کشور دانست و تاکید کرد: تاسیس گارد ملی عراق می‌تواند به مردم این کشور در قبول مسئولیت خود در قبال کشورشان کمک کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری المسله، نیکولای ملادینف، فرستاده ویژه سازمان ملل امروز اعلام کرد که سال 2014 سالی فاجعه‌آمیز برای عراق بوده است و این کشور با انواع خشونت و تروریسم مواجه بود.

ملادینف افزود: تاسیس گارد ملی عراق می‌تواند به مردم این کشور در قبول مسئولیت خود در قبال کشورشان کمک کند.

ملادینف در سخنرانی در کنفرانس گفت‌وگوی ادیان و مذاهب گفت: احترام متقابل میان ادیان مختلف تنها راه مقابله با خطراتی است که جهان با آن رو به روست.

فرستاده ویژه سازمان ملل افزود: داعش در سال 2014 دست به غصب شهرهای عراق، قتل شهروندان، آواره کردن مردم، نابودی این کشور و برپایی کشور تروریسم و ترس زد.

این نماینده سازمان ملل تاکید کرد: دولت عراق با خشونت و تروریسم مقابله می‌کند دوستان، همسایگان و هم‌پیمانان عراق نیز برای کمک به این کشور با یکدیگر متحد شده‌اند.

وی اظهار داشت: سازمان ملل هم برای بازسازی مناطق آزاد شده عراق از این کشور حمایت می‌کند.

کمیساریای عالی حقوق بشر در عراق دسامبر گذشته اعلام کرد که سال 2014، به دلیل جنایات داعش خشونت‌بارترین سال در عراق بوده است. در این سال بیش از سه میلیون و 981 هزار و 597 اقدام خشونت آمیز از سوی گروه‌های تروریستی در عراق انجام شد.

انتهای پیام

کد N702853

وبگردی