آفتاب

بازدهی بازارها همگی منفی شد/ پول های مردم کجا می رود؟

بازدهی بازارها همگی منفی شد/ پول های مردم کجا می رود؟

گزارش ها نشان می دهد تمامی بازارهای مالی طی ده روز گذشته یا زیان ده بوده اند اینکه میزان سوددهی آنها به یک درصد هم نرسیده است.

به گزارش خبرگزاري خبرآنلاين، در حالي که شاخص کل بورس هفته قبل به زحمت تا کانال 65 هزار واحدي بالا آمده، همچنان نگراني اصلي در ميان سهامداران به وضعيت آينده بازار مربوط مي شد. گزارش هاي کلان اقتصادي نشان مي دهد که با توجه به کاهش قيمت نفت و کسري بودجه احتمالي 31 هزار ميلياردي دولت طي سال 94، صنايع کشور از دريافت يارانه هاي دولتي که عدد آن در لايحه بودجه 10 هزار ميليارد تومان برآورد، شده محروم مي مانند. برهمين اساس سهامداران بازار سرمايه نيز نگران بازدهي اين بازار در سال 94 شده اند. با اين وجود بررسي ها نشان مي دهد بازار سرمايه طي ده روز گذشته 36 صدم درصد بازدهي داشته است.

اما وضعيت در بازار ارز به شکلي ديگر است. با توجه به اخبار اميدوارکننده اي که از روند مذاکرات منتشر مي شود، روند صعودي بهاي دلار متوقف شده است. طبق این برآورد ارزش دلار در طول این هفته حدود 0.14 درصد کاهش یافته است تا دارندگان دلار به این میزان ضرر کرده باشند. با این حساب اگر 10 میلیون سرمایه گذاری در این بازار صورت گرفته باشد در طول این هفته 14 هزار تومان زیان به سرمایه‌گذار تحمیل شده است. ميزان بازدهي بازار سکه نيز هفته گذشته منفي 35 صدم درصد بود.

اين اطلاعات نشان مي دهد در ميان بازارهاي منفي همچنان وضعيت بورس حداقل طي ده روز گذشته اميدوارکننده تر بوده است. بازدهي منفي بازارها موجب شده تا سرمايه گذاران خرد براي انتخاب محل سرمايه گذاري با ترديد مواجه شوند.


3535

 

کد N702374

وبگردی