آفتاب

آغاز "کنفرانس ملی یمن" برای ایجاد اتحاد به دعوت حوثی‌ها

آغاز "کنفرانس ملی یمن" برای ایجاد اتحاد به دعوت حوثی‌ها

کنفرانس ملی یمن که پیشتر عبدالملک حوثی، رهبر "انصار الله" یمن خواهان برگزاری آن شده بود، در صنعاء آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی یمن (سبأ)، این کنفرانس به مدت سه روز با حضور اندیشمندان، فعالان سیاسی، رهبران نظامی و امنیتی و نمایندگان تعدادی از گروه‌های سیاسی و اجتماعی و اتحادیه‌های یمن برای بررسی تحولات اوضاع کشور و مقابله با چالش‌های کنونی در صنعاء برگزار می‌شود.

صالح الصماد، رئیس دفتر شورای سیاسی انصارالله در این کنفرانس گفت: هدف از برگزاری این کنفرانس روشن کردن مسائل در خصوص اوضاع کنونی و پیامدهای خطرناک آن است.

وی گفت: در حال حاضر گروه‌هایی بر کشور سیطره یافته‌اند و تلاش‌ می‌کنند تا اهداف انقلاب‌ها 26 سپتامبر و 14 اکتبر را به نفع خود تغییر دهند و از آن سوء استفاده کنند.

الصماد خاطرنشان کرد: برخی گروه‌های بین‌المللی که تمام هم و غم آن‌ها بر هم زدن ثبات در کشور و کشاندن یمن ما به درگیری‌های داخلی است، با مشارکت همه گروه‌ها به شکل مسالمت آمیز مخالف هستند.

وی گفت: درخواست‌ها برای مشارکت مسالمت آمیز به دلیل تمایل ما به ریشه کن کردن فساد اقتصادی و سیاسی و ممانعت از حکمرانی یکجانبه برخی طرف‌ بر کشور است.

عبده بشر، عضو پارلمان یمن و چند تن دیگر از حاضران در این کنفرانس نیز بر لزوم برقراری امنیت و ثبات در یمن تاکید و اعلام کردند که امنیت در یمن تنها با وجود ارتشی که بتواند از وطن محافظت کند و دولتی که حقوق همگان را رعایت کند، محق می‌شود.

حاضران در این کنفرانس همچنین بر مخالفت خود با مداخله‌های بیگانگان و لزوم مشارکت تمامی طرف‌ها و عدم به حاشیه راندن یک گروه خاص تاکید کردند.

انتهای پیام

کد N702372

وبگردی