آفتاب

آغاز نشست ملی گفت‌وگو میان ادیان و مذاهب در عراق

آغاز نشست ملی گفت‌وگو میان ادیان و مذاهب در عراق

نشست ملی گفت‌وگو میان ادیان و مذاهب با حضور برخی رهبران دینی و همچنین رئیس جمهور و مقامات دیگر عراق و نمایندگان سازمان ملل، اتحادیه اروپا و برخی کشورهای دیگر در بغداد آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری المسله، نشست ملی گفت‌وگو میان ادیان و مذاهب با نظارت سازمان بین‌المللی الحکیم با حضور فواد معصوم، رئیس جمهور عراق، حیدرالعبادی، نخست وزیر، سلیم جبوری، رئیس پارلمان، صالح الحیدری و محمود الصمیدعی، روسای اوقاف شیعه و سنی، اسامه نجیفی، معاون فواد معصوم و تعدادی از نمایندگان طایفه‌ها و مذاهب و همچنین نمایندگان سازمان ملل، اتحادیه اروپا و برخی کشورهای عربی و خارجی و تعدادی از نمایندگان و مسئولانی از سازمان‌های مدنی در بغداد آغاز شد.

فواد معصوم در این نشست خواهان سرعت بخشیدن به آشتی ملی برای تقویت روند دموکراسی در کشور شد.

حیدرالعبادی در این نشست خواهان احترام به مقدسات شد و تاکید کرد: اهانت به رسول خدا (ص) آزادی بیان و اندیشه محسوب نمی‌شود.

وی تصریح کرد: اهل تسنن بیشترین کسانی هستند که از حملات داعش آسیب می‌بینند و ما هیچگاه اجازه تجاوز از قانون را به هیچ کسی نخواهیم داد.

العبادی خاطرنشان کرد: پایان دادن به اختلافات در عراق تنها راه برای مقابله با تروریسم است.

عمار الحکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق نیز در این نشست خواهان تدوین قوانین بین‌المللی برای مقابله با تجاوز و اهانت به شخصیت‌های دینی شد.

وی همچنین تاکید کرد: عراق یکی از بزرگترین مراکز دینی در جهان است و ما خواهان ایجاد همبستگی و هماهنگی میان ادیان مختلف هستیم.

الحکیم تاکید کرد: حل بحران‌ها در عراق باید از طریق خود عراقی‌ها صورت بگیرد و نباید مداخله‌ای از سوی هیچ طرفی در عراق انجام شود.

الحکیم همچنین خواهان سرعت بخشیدن به تشکیل گارد ملی و محدود کردن سلاح به دولت شد.

انتهای پیام

کد N702339

وبگردی