آفتاب
اورشلیم پست ادعا کرد

پذیرش 80 درصد مطالبات ایران از سوی آمریکا

پذیرش 80 درصد مطالبات ایران از سوی آمریکا

مقامات رژیم صهیونیستی مدعی شدند آمریکا در مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 بخش زیادی از خواسته‌های جمهوری اسلامی ایران را پذیرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه اورشلیم پست، چند تن از مقامات رژیم صهیونیستی روز جمعه در گفت‌وگو با کانال 10 این رژیم مدعی شدند دولت باراک اوباما رییس‌جمهور آمریکا تاکنون 80 درصد از مطالبات ایران را پذیرفته است.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، به نظر می‌آید که مقامات اسرائیل نسبت به چشم‌انداز حصول توافق میان ایران و آمریکا بر سر برنامه هسته‌ای ایران نگران هستند.

این مقامات صهیونیستی همچنین گفتند که اسرائیل معتقد است توافق ایران و آمریکا به تهران اجازه خواهد داد تا به غنی‌سازی اورانیوم با در اختیار داشتن بیش از هفت هزار سانتریفیوژ ادامه دهد که این کشور را قادر می‌سازد در طول چند ماه به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند.

به گفته این مقامات رژیم صهیونیستی از نظر نخست‌وزیر اسرائیل مساله هسته‌ای ایران یکی از مهم‌ترین نگرانی‌ها در حوزه امنیت اسرائیل است و این امر سبب شده تا وی پروتکل‌های دیپلماتیک را زیر پا گذاشته و دعوت جمهوریخواهان آمریکا برای سخنرانی علیه ایران در کنگره در ماه مارس را بپذیرد.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که قرار است به زودی برای سخنرانی در کنگره آمریکا به واشنگتن سفر کند، روز جمعه ضمن دیدار با سربازانی که در حمله روز چهارشنبه حزب‌الله در نزدیکی مرز لبنان و اراضی اشغالی فلسطین زخمی شده بودند، تاکید کرد: اگر ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند مساله‌ای است که به سختی قابل حل خواهد بود.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ادامه داد: این چیزی است که ما با آن مخالفیم و بر روی آن متمرکز هستیم. مناقشات ما با ایران که هم‌اکنون جبهه‌های جدید به روی ما گشوده است ادامه دارد.

نتانیاهو در ادامه ضمن ابراز نگرانی نسبت به مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5، مدعی شد: حصول توافق به ایران اجازه خواهد داد تا از ظرفیت دستیابی به سلاح هسته‌ای برخوردار شود و این توافقی است که ما با آن مخالفیم.

وی همچنین ابراز نگرانی کرد که ایران تلاش می‌کند تا ما را از اینجا ریشه‌کن کند اما موفق نخواهد بود.

به گزارش ایسنا ادعای تکراری نتانیاهو درباره دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای در حالی است که ایران همواره اعلام کرده برنامه هسته‌ای ‌اش صلح آمیز است و سلاح هسته ای در دکترین دفاعی ما جایی ندارد.

انتهای پیام

کد N702112

وبگردی