آفتاب

اختیارات بیشتر آژانس اطلاعات کانادا برای جلوگیری از حملات تروریستی

اختیارات بیشتر آژانس اطلاعات کانادا برای جلوگیری از حملات تروریستی

رسانه‌های کانادایی اعلام کردند که آژانس جاسوسی این کشور با هدف ایجاد اختلال در حملات تروریستی احتمالی براساس قوانین امنیتی دارای اختیارات بیشتری خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، سرویس اطلاعاتی- امنیتی کانادا در حال حاضر تنها مشغول به جمع‌آوری اطلاعات و ارائه آنها به پلیس است، اختیارات بیشتری به منظور جلوگیری با حملات تروریستی بدست می‌آورد.

براساس این قانون جدید که امروز (جمعه) اعلام و در پارلمان ارائه می‌شود، این نهاد قادر به مسدودکردن تعاملات مالی، ممانعت از سفر افراد به خارج از کشور به منظور پیوستن به گروه‌های افراطی و کنترل موادی است که می‌تواند برای حملات استفاده شود. اما این سازمان نخست باید حکم قضایی دریافت کند.

شبکه سی بی سی به نقل از یک منبع ناشناس کانادایی گفت: هدف از این اقدام تغییر این سازمان از یک سرویس جمع آوری اطلاعات به آژانسی است که قدرت اختلال یا کاستن تهدیدات تروریستی را تحت کنترل مناسب قضایی داشته باشد. این آژانس حق دستگیری یا بازداشت افراد را نخواهد داشت.

براساس این قانون جدید پلیس می‌تواند مظنونین عملیات تروریستی را برای مدت طولانی‌تری و بدون اتهام بازداشت کند. مقامات امنیتی کانادا از زمان حمله یک مرد مسلح به پارلمان این کشور در ماه اکتبر در حالت آماده باش به سر می‌برند. طی این حمله یک سرباز کشته شد.

انتهای پیام

کد N701453

وبگردی