آفتاب

کشته شدن پنج سرباز به دنبال تشدید درگیری‌ها در شرق اوکراین

کشته شدن پنج سرباز به دنبال تشدید درگیری‌ها در شرق اوکراین

ارتش اوکراین اعلام کرد: اواخر روز پنج شنبه و اوایل امروز (جمعه) درگیری‌های شدیدتری میان نیروهای دولتی وجدایی طلبان حامی روسیه در مناطقی از شرق اوکراین رخ داد و در 24 ساعت گذشته دست کم پنج سرباز اوکراینی در درگیری‌ها کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، ارتش اوکراین در بیانیه‌ای اعلام کرد: در این درگیری‌ها شورشیان مواضع نیروهای دولتی در یکی از شهرهای در شرق اوکراین و در نزدیکی شهر راهبردی ماریوپل را با موشک‌های گراد و خمپاره هدف قرار دادند.

این بیانیه همچنین خاطرنشان ساخت: نیروهای وابسته به دولت کی‌یف مواضع خود را حفظ کردند اما هنگام حمله آتش دشمن را با خمپاره و توپخانه پاسخ دادند.

ولادیسلاو سلزنیوف، سخنگوی ارتش اوکراین اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته اوکراین پنج سرباز خود را از دست داد و 23 سرباز دیگر در درگیری‌های نظامی و حملات دشمن زخمی شدند.

در حالی که تنش‌ها میان غرب و روسیه به دنبال اقدام اخیر اتحادیه اروپا در تمدید تحریم‌ها علیه مسکو افزایش یافته است، امروز (جمعه) قرار است مذاکره کنندگان اوکراین، روسیه و اروپا دور جدیدی از مذاکرات صلح را در مینسک پایتخت بلاروس برگزار کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بنا به اعلام وزارت امور خارجه بلاروس قرار است در مذاکرات شهر مینسک گروه تماس اوکراین متشکل از نمایندگان اوکراین روسیه و سازمان امنیت و همکاری اروپا شرکت کنند.

با این حال توافق اخیر وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در روز پنج شنبه به منظور تشدید تحریم‌ها علیه روسیه و تمدید تحریم‌های فعلی علیه این کشور این دور از مذاکرات صلح را تحت الشعاع قرار داده است.

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا نیز در یک کنفرانس خبری در بروکسل گفت: نمی‌توانم بگویم که خوشحالم از اینکه ما تصمیم به تشدید تحریم‌ها علیه روسیه گرفتیم زیرا وضعیت موجود چیزی برای آنکه ما را خوشحال کند، ندارد اما چیزی که من می‌توانم از آن خوشحال باشم این است که ما وحدت خود را حفظ کرده‌ایم.

جن ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز اظهار داشت: توافق کشورهای اتحادیه اروپا نشانه‌ای است مبنی بر اینکه اقدامات چند روز و چند هفته گذشته کاملا غیرقابل پذیرش بوده و تبعات جدیدی علیه این اقدامات به کار گرفته خواهد شد.

انتهای پیام

کد N701407

وبگردی