آفتاب

مخالفت شدید کاخ سفید با اعمال تحریم‌های بیش‌تر علیه ایران

مخالفت شدید کاخ سفید با اعمال تحریم‌های بیش‌تر علیه ایران

سخنگوی کاخ سفید بار دیگر تاکید کرد که دولت اوباما هرگونه لایحه‌ اعمال تحریم‌های بیش‌تر علیه ایران در حین مذاکرات هسته‌ای را وتو خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و به نقل از خبرگزاری رویترز، جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید در جمع خبرنگاران گفت: دولت اوباما قانون تحریم بیش‌تر علیه ایران که توسط گراهام و کروکر، نمایندگان جمهوری‌خواه تنظیم شده است را وتو خواهد کرد، زیرا ما فکر می‌کنیم این قانون یک رویه مضر است که می‌تواند تاثیرات منفی بر قابلیت ما برای دستیابی به یک راه‌حل دیپلماتیک درباره برنامه هسته‌ای ایران و توافق آتی آن داشته باشد.

او ادامه داد: من فکر می‌کنم که ما خوش‌بین هستیم که توانستیم با موفقیت کنگره را از تصویب سریع تحریم‌های بیش‌تر علیه ایران دور نگه داریم.

سخنگوی کاخ سفید ادامه داد: ما هر آن چه را که لازم است، در این باره انجام می‌دهیم. اکنون مذاکراتی در حال انجام است و لازم نیست که در حال حاضر تحریم‌های بیش‌تر اعمال شود.

ارنست اضافه کرد: ما معتقدیم که این رویه کمکی به مذاکرات ما نمی‌کند. هر نتیجه‌ای که مذاکرات به همراه داشته باشد دولت معتهد است که تماس نزدیکی با اعضای کنگره داشته باشد.
کد N701156

وبگردی