آفتاب

تظاهرات اردنی علیه پادشاه این کشور و مداخله‌ آمریکا در منطقه

تظاهرات اردنی علیه پادشاه این کشور و مداخله‌ آمریکا در منطقه

شمار زیادی از مردم اردن با برگزاری تظاهرات در امان خواهان آزادی هرچه سریع‌تر خلبان ربوده شده اردنی توسط داعش و برکناری عبدالله دوم شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی النشره، تظاهرکنندگان اردنی که در امان تجمع کرده بودند، با سردادن شعارهایی اقدامات ائتلاف تحت امر آمریکا و سیاست واشنگتن در منطقه را محکوم کرده و خواهان برکناری عبدالله دوم، پادشاه اردن شدند.

تجمع کنندگان ضمن تاکید بر لزوم بازگشت معاذ الکساسبه، خلبان اردنی ربوده شده توسط داعش مخالفت خود را با مشارکت اردن در ائتلاف آمریکا و مداخله واشنگتن اعلام کردند.

داعش اخیرا در یک پیام صوتی ضرب الاجل جدید را برای دولت اردن با هدف تبادل خلبان اردنی گروگان گرفته با ساجده الریشاوی تعیین کرده بود. در پیام صوتی جدید کیم جو بوتو، گروگان ژاپنی در نزد تشکیلات تروریستی داعش تاکید شده بود که دولت اردن تنها تا پایان روز پنجشنبه زمان دارد تا روند تبادل اسرا میان این کشور و گروه تروریستی داعش را به پایان برساند.

ساجده الریشاوی 44 ساله که داعش خواهان آزادی وی در مقابل آزادی گروگان اردنی است، از حدود 9 سال پیش در اردن محکوم به اعدام شده اما تاکنون این حکم اجرا نشده است. الریشاوی در 9 نوامبر 2005 در بمب گذاری‌های هتل شهر امان مشارکت داشت اما در آن عملیات کمربند وی منفجر نشد.

انتهای پیام

کد N701100

وبگردی