آفتاب

تحقیقات سازمان ملل در مورد کشته شدن 3 تن در جریان اعتراض‌های مالی

تحقیقات سازمان ملل در مورد کشته شدن 3 تن در جریان اعتراض‌های مالی

بان کی مون اعلام کرد که سازمان ملل به دنبال تحقیقات در خصوص درگیری‌های مرگبار نیروهای سازمان ملل علیه سه معترض طی تظاهرات در شمال مالی را آغاز کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، شاهدان عینی اعلام کردند که سه معترض مالیایی توسط سربازان سازمان ملل طی اعتراضات علیه طرح سازمان ملل به منظور اعمال کنترل علیه یک منطقه در شمال شهر گائو کشته شدند.

استفان دوجاریک سخنگوی بان کی مون به خبرنگاران گفت که دبیرکل سازمان ملل نسبت به این حادثه اظهار تاسف کرده و این تحقیقات حقایق در خصوص این واقعه دردناک را مشخص می‌کند.

نیروهای مامور برقراری صلح سازمان ملل در مالی ابتدا دست داشتن در این کشتار را رد کرد اما سپس اعلام کرد که در این خصوص تحقیقات انجام می‌دهد.

یک مقام صلح بانی سازمان ملل تاکید کرد که نیروهای پلیس این کشور از گاز اشک آور استفاده کردند و اقدام به شلیک هوایی کردند. اما هنوز مشخص نیست این سه معترض چگونه کشته شدند.

این معترضان نسبت به طرح سازمان ملل به منظور ایجاد حائل در شهر تابانکورت در شمال این کشور خشمگین بودند و تاکید کرده بودند که این طرح موجب تضعیف گروه‌های مسلح وفادار که در حال جنگ با شورشیان در آن منطقه هستند می‌شود.

این مقام صلح بانی سازمان ملل تاکید کرد که این طرح در حال بررسی بوده و توسط یکی از طرفین به منظور تحریک تنش‌ها پیش از آغاز دور جدید مذاکرات صلح در خصوص شمال مالی که از هشت وزیر در الجزایر برگزار می‌شود افشا شده است.

این مقام که خواست نامش فاش نشود گفت که این درگیری‌ها حاکی از میزان پایین اعتماد میان گروه‌های چندگانه‌ای است که به دنبال پایان دادن به خشونت‌ها در شمال مالی هستند.

انتهای پیام

کد N700931

وبگردی