آفتاب
تیم ملی در شرایط خوبی نیست

زارعیان:محجوب نمی‌تواند برای من شرط بگذارد/ او با بقیه هیچ تفاوتی ندارد

زارعیان:محجوب نمی‌تواند برای من شرط بگذارد/ او با بقیه هیچ تفاوتی ندارد

سرمربی تیم ملی جودو تاکید کرد:جواد محجوب هیچ تفاوتی با سایر جودوکاران ندارد و نمی‌تواند برای من بخاطر حضور در اردوی تیم ملی شرط بگذارد بلکه من هستم که برای او تصمیم گیری می‌کنم.

مجید زارعیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره شرایط اولین اردوی تیم ملی جودوی بزرگسالان ایران، اظهار کرد: مرحله اول اردوی تیم ملی روز سه شنبه به پایان رسید و جودوکاران خود را به رقابت‌های لیگ رساندند تا پس از آن مرحله دوم اردو از روز سیزدهم یا چهاردهم بهمن ماه آغاز شود.

سرمربی تیم ملی جودو افزود: در مرحله اول 40 جودوکار را دعوت کردیم که 20 نفر از آنها در اردو حاضر شدند. برخی از جودوکاران به دلیل امتحانات دانشگاه و یکسری نیز به سبب آسیب‌دیدگی‌ در مسابقات کشوری نتوانستند در این اردو حاضر شوند. البته عده‌ای از جودوکاران نیز کادرفنی را در جریان علت غیبت خود قرار ندادند.

وی تصریح کرد: در مرحله اوم اردو، مسابقات انتخابی برگزار می‌کنیم تا بدنه اصلی تیم ملی شناسایی شود.

زارعیان با تاکید بر برخورد با بی‌نظمان در اردوی تیم ملی گفت: 100 درصد با بی نظمی در تیم ملی برخورد می‌کنیم، چرا که نظم در تیم ملی برای ما در اولویت است. هیچ ورزشکاری نمی‌تواند برای تیم ملی تصمیم بگیرد. فردا (شنبه) جلسه شورای فنی تیم ملی برگزار می‌شود و درباره غایبان اردوی تیم ملی که بدون هماهنگی در اردو حاضر نشدند تصمیم گیری خواهد شد. البته دوباره دعوت شدگان و به طور کلی شرایط جودوکاران نیز تصمیم گیری خواهد شد. در تیم ملی به روی همه جودوکاران باز است، اما کسی که نمی خواهد را به اردوی تیم ملی دعوت نمی‌کنیم.

وی در واکنش به شرط جواد محجوب سنگین وزن تیم ملی جودو مبنب بر اینکه تنها در صورتی که برای او مربی اختصاصی در اردوی تیم ملی به کار گرفته شود حاضر است در اردوی تیم ملی حاضر شود گفت:ما هیچ شرطی را از سوی هیچ کدام از جودوکاران قبول نمی کنیم.او ابتدا باید درباره غیبت غیر موجه خود در اردوی تیم ملی توضیح بدهد.چه جواد محجوب و چه جودوکار تازه وارد اردوی تیم ملی نمیتوانند برای سرمربی تیم ملی شرط بگذراند و برای من تصمیم بگیرند.همه جودوکاران برای من به یک اندازه ارزش دارند و هیچ تفاوتی میان او با سایر جودوکاران نیست.من برای ورزشکار تصمیم می‌گیرم نه اینکه ورزشکار بخواهد برای من تصمیم گیری کند.

سرمربی تیم ملی جودو درباره غیبت رودکی در اردوی تیم ملی و نحوه برخورد با وی نیز، خاطر نشان کرد: در تیم ملی به روی رودکی باز است و او هر زمانی که آماده باشد می‌تواند به اردوی تیم ملی بیاید. او آسیب‌دیده بود و به دلیل پارگی عضله چهار سر زمان زیادی از جودو دور بود. رودکی باید دوران نقاهت را طی کند که این امر زمانبر است. او از قهرمانان به نام جودوی ایران است و می‌تواند به تیم ملی کمک زیادی کند.

وی با بیان این که تیم ملی جودو در شرایط سختی قرار دارد و وضعیت ایده‌آلی ندارد، گفت: خیلی کار داریم تا این تیم به نتیجه‌ برسد. هدف ما این است که تیم ملی پله پله پیشرفت کند و من نیز هیچ قولی نمی دهم، چرا که شرایط تیم خوب نیست. متاسفانه ما جودوکار شش دانگ نداریم و همه جوان هستند. تا این نفرات در رویدادهای مهم بین‌المللی و اردوهای مشترک حاضر نشوند به تجربه کافی نمی‌رسند. متاسفانه شاخص و معیار را از دست داده ایم.

زارعیان درباره حضور نفرات اصلی تیم ملی در اولین مرحله اردو، خاطر نشان کرد: ملایی، بهرامیان و جمالی در اردوی تیم ملی حاضر شدند و محجوب و قاسمی نژاد غایب این اردو بودند که این موضوع را هماهنگ نکردند. مطمئنا در جلسه شورای فنی در خصوص آنها نیز تصمیم گیری می‌کنیم، چرا که آنها را دعوت کردیم ولی به اردو نیامدند.

سرمربی تیم ملی در پایان یادآور شد: زمانی که سرمربیگری تیم ملی را قبول کردم این تیم در شرایط بسیار بدی بود، چرا که عملکرد خوبی در بازی‌های آسیایی نداشت. نباید کسی انتظار داشته باشد یک شبه بتوانم تغییر و تحول عظیمی در این تیم به وجود بیاورم. همه باید کمک کنند تا تیم ملی جودو به موفقیت برسد.

ا‌نتها‌ی‌پیا‌م

کد N700622

وبگردی