آفتاب

سرمایه‌گذاری بر روی سلاح‌های اتمی و پیشرفته، هدف جدید پنتاگون

سرمایه‌گذاری بر روی سلاح‌های اتمی و پیشرفته، هدف جدید پنتاگون

معاون وزیر دفاع آمریکا از متحدان ائتلاف ناتو خواست تا سلاح‌های جدیدتری بسازند چراکه اقدامات جسورانه برای پیش افتادن از سلاح‌های پیشرفته چین، روسیه و سایر کشورها لازم است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، رابرت ورک، معاون وزیر دفاع آمریکا در این باره گفت: پنتاگون برنامه جدیدی به نام «ابتکار خلاقانه دفاع» را در کنار پروژه‌ بلندمدت دیگری جهت تضمین جلو بودن آمریکا از دشمنان خود طراحی کرده است.

وی که در کنفرانسی به میزبانی یک مرکز امنیتی آمریکایی سخنرانی می‌کرد، افزود: ما باید برای جلوگیری از تکرار و مشابه‌سازی با یکدیگر هماهنگ بوده و همکاری کنیم و یافته‌هایمان را به سمت نوآوری در تکنولوژی، اندیشه و آزمایش سوق دهیم.

ورک خاطرنشان کرد: اعضای ائتلاف ناتو همچنین لازم است تا به تعهد خود مبنی بر اختصاص دو درصد از تولید ناخالص داخلی خود به هزینه‌های دفاعی عمل کنند.

معاون وزیر دفاع آمریکا با اشاره به بودجه 2016 پنتاگون نگرانی ناتو از پیشرفت سایر کشورها را علت اصلی بیشتر بودن بودجه سال آتی از میزان تعیین شده کنگره اعلام کرد.

وی بدون اشاره به جزئیات خاطرنشان کرد که بودجه سال 2016 پنتاگون سرمایه‌گذاری‌های مهمی را در سلاح‌های اتمی، قابلیت‌های فضایی، حسگرهای پیشرفته، موشک‌های دفاعی و سایبری، زیردریایی‌های بدون سرنشین و همچنین موتورهای جنگنده جدید، لیزرهای فوق انرژی، شامل می‌شود.

این در حالی است که شرکت‌های مهم تولیدکننده سلاح از پنتاگون خواسته‌اند تا سرمایه‌گذاری خود در تکنولوژی‌های کلیدی را افزایش دهد.

انتهای پیام

کد N700358

وبگردی