آفتاب

تداوم چالش‌های رییس‌جمهوری افغانستان پس از عدم اعتماد مجلس به نامزدهای کابینه

تداوم چالش‌های رییس‌جمهوری افغانستان پس از عدم اعتماد مجلس به نامزدهای کابینه

پارلمان افغانستان با دادن رای اعتماد به هشت تن از 25 نامزد کابینه جدید این کشور رییس‌جمهور افغانستان را با چالش جدیدی در تشکیل دولت رو به رو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، اشرف غنی که در ماه سپتامبر با وعده اصلاحات و شفافیت بیشتر به ریاست‌جمهوری افغانستان رسید اکنون باید تا اواسط ماه مارس برای معرفی نامزدهای جدید خود به مجلس صبر کند.

این درحالیست که وزارتخانه‌های کلیدی اقتصاد، دفاع و دادگستری پس از عدم رای اعتماد مجلس همچنان بدون وزیر هستند. نامزد ریاست بانک مرکزی نیز نتوانست رای اعتماد مجلس افغانستان را به دست آورد.

فقدان رهبری در وزارتخانه‌ها اکنون و در زمان حساس کنونی به بی‌ثباتی‌های موجود دامن زده‌ است. این درحالیست که افغانستان هم‌زمان در حال دست‌و‌پنجه نرم کردن با بحران بودجه، کمبود رشد اقتصادی و افزایش اقدامات طالبان است.

در همین حال عبدالرئوف ابراهیمی، سخنگوی مجلس افغانستان، در این‌باره گفت: امروز روند رای دادن به نامزدهای کابینه به پایان رسید و بودجه‌ی سال آینده نیز تصویب شد و مجلس به طور رسمی از فردا وارد تعطیلات زمستانی خود می‌شود.

هم‌زمان دفتر رییس‌جمهوری افغانستان طی بیانیه‌ای اعلام کرد، اشرف غنی به زودی کاندیداهای جدید را معرفی خواهد کرد.

بخشی از مشکلات غنی در ارائه لیست نامزدها از این مسئله نشات می‌گیرد که عبدالله عبدالله مدیر اجرایی افغانستان نیز باید اسامی نامزدها را تایید کند.

انتهای پیام

کد N700331

وبگردی