آفتاب
عارف در پاسخ به مهر:

نظر رهبری درباره مرزبندی با فتنه فصل الخطاب است

نظر رهبری درباره مرزبندی با فتنه فصل الخطاب است

رئیس بنیاد امید ایرانیان تاکید کرد: ما نظر رهبر انقلاب را در زمینه مرزبندی با فتنه قبول داریم اما معتقدیم اینکه فتنه چیست و فتنه گر کیست را باید قانون مشخص کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان در حاشیه سیزدهمین کنگره حزب مردم سالاری که در مجتمع آدینه تهران برگزار شد در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه برخی می گویند چرا نایب رئیس مجلس آلمان با عارف دیدار کرده است چرا که عارف در جایگاه سیاسی و دیپلماتیک قرار ندارد و پاسخ شما در این رابطه چیست اظهار داشت: این دیدار بنا به درخواست مجلس و طی یک نامه رسمی انجام گرفت.

وی  در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه آیا صحبت های نایب رئیس مجلس آلمان در دیدار با شما دخالت در امور داخلی ایران بود گفت: صحبت های وی دخالت آمیز نبود و هیچ دخالتی انجام نگرفت زیرا هر مهمانی حق دارد حرف خود را بزند اما مهم این است که ما چه جوابی به وی بدهیم اما برخی متاسفانه بدون اینکه به جواب ما توجه کنند آنها صحبت های نایب رئیس مجلس آلمان را مطرح کردند که این اتفاق اوج بی تفاوتی است.

عارف با اشاره به انتقادها به پیاده روی محمد جواد ظریف و جان کری تاکید کرد: عده ای مسائل بسیار جزئی را بزرگ می کنند و مسائل اصلی که پیروزی ما در مذاکرات است را نادیده می گیرند  و تحت شعاع قرار می دهند.

وی افزود: ما به یک انسجام درونی نیاز داریم تا در مذاکرات با دست پر جلو برویم و به نظر من این مهمترین مسئله ما است.

عارف تصریح کرد: خواهش من از همه دوستان این است که به حواشی نپردازند، زیرا اصل مذاکرات و پیروزی‌های ما در مذاکرات باید برای ما حائظ اهمیت باشد.

رئیس بنیاد امید ایرانیان در پاسخ به سوالی در خصوص عملکرد و برنامه‌های اصلاح طلبان برای انتخابات سال آینده مجلس شورای اسلامی گفت: هنوز عملکرد ما برای انتخابات سال آینده مشخص نیست اما برنامه هایی را برای انتخابات مجلس دهم در نظر گرفتیم و امیدواریم اکثریت مجلس را به دست آوریم.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر  مبنی بر اینکه با توجه به تاکید رهبر انقلاب به ضرورت مرزبندی با فتنه، توصیه شما به فعالان سیاسی و انتخاباتی چیست اظهار داشت: ما نظر رهبر انقلاب را در این زمینه قبول داریم و اینکه فتنه چیست و فتنه گر کیست را باید قانون مشخص کند و ما نظر دادگاه در این زمینه را قبول داریم اما اینکه در این زمینه سلیقه ای عمل شود را نمی پذیریم چرا که زمانی اتهام ضد ولایت فقیه به اصلاح طلبان می زدند و امروز می گویند اصلاح طلبان فتنه گر هستند.

عارف افزود: خواهش  می کنم از این چماق هایی که معیار درستی ندارد پرهیز کنیم.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا مرزبندی با فتنه و فتنه گران را که رهبر انقلاب توصیه کردند عنوان فصل الخطاب قبول دارید یا خیر گفت: در همه امور کلام رهبری برای ما فصل الخطاب است.

کد N700215

وبگردی