آفتاب

بیانیه پایانی گردهمایی روسای جهاددانشگاهی در محکومیت اهانت به پیامبر(ص)

بیانیه پایانی گردهمایی روسای جهاددانشگاهی در محکومیت اهانت به پیامبر(ص)

رئیس و معاونان جهاد دانشگاهی و روسای واحدها، سازمان‌ها و پژوهشگاه‌های این نهاد اهانت به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص) را محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه مرکزی، نشست تخصصی روسای واحدهای جهاد دانشگاهی کشور در اراک به کار خود پایان داد.

براساس این گزارش در انتهای این نشست بیانیه‌ای در محکومیت اهانت به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص) قرائت شد.

مشروح این بیانیه بدین شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

السلام علیکم یا رسول‌الله یا رحمت للعالمین

اهانت هفته‌نامه فرانسوی به ساحت آموزگار علم و حکمت، مظهر رحمت، کرامت و ادب و پیام‌آور صلح و دوستی، بار دیگر جاهلیت مدرن غرب را برملا کرد و از شکستن مجدد حرمت قلم به بهانه آزادی بیان خبر داد و جاهلیت مدرن و مستکبر به دست خود چهره کریه و فریبکار خود را از پشت پرده دروغین، عیان ساخت.

این روزها نه تنها قلوب مسلمانان عالم جریحه‌دار توهین ناجوانمردانه به شخصیت پیامبر گرامی اسلام جضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) است، بلکه همه فطرت‌های بیدار که خواستار رهایی از ظلمات به سوی نور هستند به اوضاع کنونی دنیایی که غرب ساخته است تاسف می‌خورند.

شرکت‌کنندگان در گردهمایی روسای جهاددانشگاهی، ضمن اعلام انزجار از این اقدام موهن و تاکید بر لزوم واکنشی آگاه ساز و مدبرانه تحت نظارت عالمان دین؛ هم پیمان می‌شوند که از همه داشته‌های علمی و فرهنگی خود در راه معرفی هرچه بیشتر شخصیت الهی و نورانی پیامبر اسلام صلی الله علیه وآله بهره گیرند.

اعضای این نهاد انقلابی که همواره جوانان را مخاطب اصلی فعالیت‌های خود می‌دانند با استقبال از تدبیر و اقدام هوشمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(مدظله العالی) ‌در نگارش نامه خطاب به جوانان اروپایی و آمریکای شمالی، با مسرت اعلام می‌دارند که از همه ظرفیت‌های علمی، ‌فرهنگی و رسانه‌ای جهاددانشگاهی در تبیین و ترویج ابعاد مختلف محتوای این نامه ارزشمند استفاده کنند و همچنان به حمایت روز افزون در این زمینه ادامه خواهند داد.

در پایان به این پیام و آیه قرانی تأکید مجدد می‌کنیم که در برهه حاضر موثرترین راهکار مسلمین جهان در برابر این هجوم‌ها وحدت و اتفاق و مهربانی همه مسلمانان با یکدیگر است. آنجا که خداوند متعال فرموده است: "واعتصموا بحبل الله جمیعاً ولا تفرقوا "ومحمد ٌ رسول الله والذین معه اشداء علی الکفار و رحماء بینهم".»

به گزارش ایسنا، مشروح نشست تخصصی این گردهمایی متعاقبا ارسال خواهد شد.

انتهای پیام

کد N700104

وبگردی