آفتاب
سرهنگ عليشاهی خبر داد:

تشريح برنامه های دهه فجر انقلاب اسلامی در گلپایگان

تشريح برنامه های دهه فجر انقلاب اسلامی در گلپایگان

گلپايگان- فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه گلپايگان به تشريح برنامه های دهه فجر پيروزی انقلاب اسلامی پرداخت و گفت:ما در يك پيچ تاريخی قرار داريم كه بيداری اسلامی در جهان را بيداری انسانی می نامند.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمداسماعيل عليشاهي در نشست خبري با خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان گلپايگان كه صبح امروز در محل فرماندهي بسيج ناحيه سپاه گلپايگان صورت گرفت، ضمن تبريك ايام دهه مبارك فجر و گراميداشت ياد و خاطره شهيدان انقلاب اسلامي و هشت سال دفاع مقدس بيان داشت: در آستانه سي و ششمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي به رهبري حكيم فرزانه انقلاب حضرت امام خميني (ره) قرار داريم، بديهي است به فرموده آن امام راحل كه حفظ نظام را مشكل تر از اصل آن برشمرد، بايد در راستاي حفظ انقلاب و نهضت تلاش كنيم.

فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه گلپايگان با يادآوري سه مقطع بيداري عمومي و ملي در كشور شامل مقطع مشروطيت، نهضت ملي و انقلاب اسلامي خاطرنشان كرد: بي شك پيروزي انقلاب اسلامي با رهبري امام راحل موجب بيداري عامه مردم و استمرار نهضت و پيروزي انقلاب اسلامي شد.

وي با تشريح موقعيت حركت انقلاب و بيان اينكه در دوران حساسي به سر مي بريم، افزود: ما در يك پيچ تاريخي قرار داريم كه بيداري اسلامي در جهان را بيداري انساني مي نامند و به دنبال ايجاد خاورميانه جديد هستند كه به لطف مقام عظماي ولايت هوشياري، بيداري و حمايت بي چون و چراي مردم از انقلاب اسلامي، بيداري اسلامي را متبلور كرد.

سرهنگ عليشاهي با اشاره به اينكه اميدواريم تيم مذاكره كننده هسته اي كه با حمايت هاي بي دريغ مقام معظم رهبري در راستاي استيفاي حق ملت ايران اسلامي از انرژي هسته اي تلاش مي كنند بتواند در كسب حفظ دستاوردهاي آن با رعايت عدم عبور از خطوط قرمز نظام، موفق عمل كند؛ تصريح كرد: مسلماً نتيجه مذاكرات گروه ۱+۵ و جمهوري اسلامي ايران مي تواند نقش تعيين كننده اي در تبيين دستاوردهاي انقلاب اسلامي به ويژه براي نسل جوان به وجود آورد.

وي در ادامه با تأكيد بر مردمي  برگزار شدن برنامه ها و جشن هاي انقلاب اسلامي، افزود: رويش انقلاب اسلامي از بطن مردم و از جاي جاي ميهن اسلامي مان تجلي يافت و بايد پاسداري از دستاوردهاي آن و حضور در جشن ها و گراميداشت آن نيز هر چه مردمي تر برگزار شود.

فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه گلپايگان با تشريح برنامه هاي دهه مبارك فجر شهرستان بيان داشت: بيش از ۵۰ برنامه در طول دهه مبارك فجر برگزار خواهد شد كه از جمله آنها اعزام كاروان دانش آموزي راهيان نور و يادواره شهداي نيوار نار است كه قبل از ايام دهه فجر برگزار مي شود.

سرهنگ عليشاهي ضمن اشاره به مناسبت هاي ايام دهه فجر به تشريح اهم برنامه هاي اين دهه پرداخت كه اولين روز آن مصادف با روز ۱۲ بهمن مشتمل بر نشست كشاورزان در سالن همايش بصيرت با حضور دكتر جهانسوزي رئيس كانون بسيج مهندسين كشاورزي و منابع طبيعي و ديدار با پيشكسوتان و فعالان انقلاب اسلامي در سال هاي اول پيروزي انقلاب اسلامي خواهد بود.

وي دومين روز برنامه هاي ايام دهه فجر را رژه خودرويي تاكسيرانان، دوچرخه سواران و اجراي صبحگاه سراسري، نواخته شدن زنگ انقلاب در مدارس و برگزاري آيين ويژه در دو آموزشگاه صحت و شاهد مهندس وكيلي بيان كرد و افزود: در روز ۱۳ بهمن برگزاري جشن انقلاب اسلامي در شركت شيرآلات گلپايگان، آغاز استقرار تيم پزشكان در روستاهاي محروم و محل برگزاري نمازجمعه در ايام دهه فجر، روز ۱۴ بهمن جشنواره فرهنگي ورزشي فداييان ولايت در كانون ورزشي شهداي بسيج، برگزاري مراسم ويژه دهه مبارك فجر در ادارات و سد مخزني كوچري، ۱۶ بهمن ماه مراسم جشن انقلاب و سخنراني در مسجد بازار، همايش خانواده هاي بازنشسته سپاه، همايش دوچرخه سواري از پايگاه هاي بسيج تا گلزار شهدا، عطرافشاني گلزار شهدا، برگزاري همايش روشنگري با حضور نائب رئيس مجلس حجت الاسلام ابوترابي و يادواره چهلمين روز شهداي نظم و امنيت اجتماعي در امامزاده ناصربن علي (ع) هفده تن، برگزاري دعاي كميل در منازل شهدا، روز جمعه ۱۷ بهمن برگزاري مسابقه نقاشي كودكان در كتابخانه آيت ا... محمدي و شركت در نماز جمعه، برگزاري مسابقات قرآن در روستاي شادگان خواهد بود.

سرهنگ عليشاهي ادامه برنامه هاي دهه فجر از روز شنبه ۱۸ بهمن ماه را با افتتاح چند طرح عمراني از جمله حسينيه و آشپزخانه روستاي غرقه كه در مجموع  با اعتباري بالغ بر ۷۰۰ ميليون ريال از سوي بسيج سازندگي آماده شده است، بيان كرد و گفت: ۱۹ بهمن برگزاري چهارمين اجلاس مجمع بسيج در تالار انديشه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي با حضور مسئولين شهرستان، ۲۰ بهمن برگزاري يادواره شهداي فرهنگي و دانش آموزي در هنرستان شهيد بهشتي و ۲۱ بهمن ماه مراسم تجليل از خادمين شهدا و آيين بانگ الله اكبر بر پشت بام ها از سوي مردم انقلابي شهرستان و نورافشاني در امامزادگان هفده تن و چهارشنبه آخرين روز از ايام دهه فجر شركت با شكوه و حماسي مردم در يوم الله ۲۲ بهمن ماه از دیگر برنامه های این ایام خواهد بود.

فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه گلپايگان در پاسخ به پرسش خبرنگاران در راستاي ساخت واحدهاي مسكوني در مسكن مهر شهرستان گلپايگان بيان داشت: بسيج سازندگي گلپايگان با تشكيل تعاوني مسكن مهر موحدين اقدام به ساخت ۱۲۰ واحد مسكوني كرد و هم اكنون تحويل مالكين شده است.

وي در پايان با اشاره به اينكه از ابتداي آبان ماه سال جاري با برنامه ريزي فرهنگي و به صورت اقناعي تاكنون تعداد ۱۳۰ دستگاه تجهيزات کامل دريافتي ماهواره از سوي دارندگان دستگاه هاي مذكور تحويل واحد فرهنگي بسيج شده است، افزود: ۱۵ دستگاه از اين تعداد را از يك روستا كه به همين تعداد دستگاه تجهيزات دريافتي ماهواره وجود داشت، تحويل شده است.

کد N700063

وبگردی