آفتاب
دادستانی زاهدان:

مردم تا اطلاع ثانوی از خدمات بیمه توسعه استفاده نکنند

مردم تا اطلاع ثانوی از خدمات بیمه توسعه استفاده نکنند

زاهدان- دادستانی زاهدان امروز با صدور اطلاعایه ای اعلام کرد تا مردم سیستان و بلوچستان تا اطلاع ثانوی از خدمات بیمه توسعه استفاده نکنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاون پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی مرکز استان سیستان و بلوچستان ، در این اطلاعیه آمده است: به اطلاع شهروندان محترم استان می رساند نظر به مراجعات مکرر بیمه شدگان به بیمه توسعه و عدم پاسخگویی دفاتر این بیمه در سراسر استان، به منظور پیشگیری از متضرر شدن شهروندان و رفع سرگردانی ارباب رجوع تا اطلاع ثانوی از خدمات بیمه توسعه در استان سیستان و بلوچستان استفاده نشود.

به گزارش خبرگزاری مهر، چندی پیش رییس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران  از ممنوعیت حق صدور و تمدید بیمه نامه های شخص ثالث در شرکت بیمه توسعه از اول ماه بهمن سال جاری خبر داد.

 شرکت بیمه توسعه  به دلیل شکایت های متعدد  بیمه گذاران و مردم  ، رعایت نکردن حقوق بیمه گذاران، انحراف از آیین نامه های سرمایه گذاری، رعایت نکردن آیین نامه های بیمه ای و توجه نکردن به اخطارهای بیمه مرکزی از حق صدور بیمه نامه در رشته بیمه اجباری مسوولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در قبال شخص ثالث و تمدید آن از بهمن ماه سال جاری محروم شده است.


معاون نظارت بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز با اشاره به چهار گزارش نظارتی این بیمه به شورای عالی بیمه درباره تخلفات بیمه توسعه گفته بود: براساس مصوبه امروز شورای عالی بیمه، فعالیت این شرکت در همه رشته های بیمه‌ای تعلیق شده است.

حبیب میرزایی افزود: از یک سال پیش فعالیت های شرکت بیمه توسعه در بخش های بیمه شخص ثالث و زندگی تعلیق شده بود.

وی ادامه داد: بیمه مرکزی در این مدت درحال پیگیری عمل به تعهدات این شرکت بیمه ای بود اما متاسفانه اراده لازم در هیات مدیره و سهامداران شرکت برای پرداخت خسارت مردم شکل نگرفت و گزارش تخلفات این شرکت امروز در شورای عالی بیمه بررسی و تعلیق فعالیت های آن تصویب شد.

 بیمه نامه های توسعه تا پایان مدت اعتبار دارد
میرزایی درباره اینکه تکلیف بیمه گذاران این شرکت چه خواهد شد؟ گفت: عده ای بیمه نامه شرکت را دارند که بیمه نامه آنها تا پایان مدت اعتبار دارد و به قوت خود باقی است و عده ای متحمل خسارت شده اند که تلاش می کنیم این افراد به حق و حقوق خود برسند.

وی افزود: قدم بعدی این است که هرچه سریع تر خسارت مردم پرداخت شود.

میرزایی درباره نحوه پرداخت خسارت مردم گفت: راهکارهای مختلف درحال بررسی است و حتی اگر نیاز باشد اموال شرکت به صورت وجه نقد تبدیل و خسارات مردم پرداخت شود ، از ظرفیت ها استفاده خواهیم کرد.

شرکت حق فعالیت و صدور بیمه نامه جدید را ندارد
وی درباره فعالیت برخی دفاتر این شرکت بیمه ای در سطح شهر تهران و شهرهای دیگر افزود: پارسال  فقط فعالیت این شرکت در دو رشته بیمه ای تعلیق شده بود و این شرکت مجاز به فعالیت در سایر رشته های بیمه ای بود اما با تصمیم امروز شورای عالی بیمه همه فعالیت های بیمه ای آن تعلیق شد و از این به بعد هیچ یک از دفاتر این شرکت حق فعالیت و صدور بیمه نامه جدید را ندارد اما رسیدگی، ثبت و پرداخت خسارت بیمه گذاران به عهده شعب شرکت است وان  را با جدیت پیگیری می کنیم.

25 درصد دارایی ها ، بیمه اتکایی است
معاون نظارت بیمه مرکزی در باره اینکه چرا شرکت های بیمه اموال خود را بیمه نمی کنند، گفت: همان طور که یک فرد در معرض ریسک می تواند اموال خود را نزد شرکت های بیمه ای بیمه کند، شرکت های بیمه نیز با خرید پوشش اتکایی نزد بیمه گران بزرگتر اموال خود را بیمه می کنند.

وی افزود: این شرکت حدود 25 درصد از سبد دارایی خود را نزد بیمه مرکزی ، بیمه اتکایی کرده است و اگر خسارت خود را بپردازد 25 درصد سهم بیمه مرکزی هم پرداخت خواهد شد.
بنا بر مصوبه امروز شورای عالی بیمه ؛ صدور بیمه های اموال، اشخاص، شخص ثالث و سایر رشته های مسئولیت و زیان های پولی در شرکت بیمه توسعه تا اطلاع بعدی ممنوع شده است.

کد N699977

وبگردی