آفتاب
امامی عنوان کرد:

اجرای طرح حمایت از هیات های ورزشی

اجرای طرح حمایت از هیات های ورزشی

گرگان – نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی ضمن بیان اینکه عملکرد دستگاه ورزش و جوانان گلستان درخشان بوده است از اجرای طرح حمایت از هیات های ورزشی در استان خبر داد.

عیسی امامی در گفتگو با خبرنگار مهر در حاشیه بازدید از مدرسه کاراته شهرستان گرگان در مورد این بازدید گفت: زمانی که افراد مسجدی را که تفکر بسیجی داشتند سازماندهی کرده بودیم، آنها را به مدرسه کاراته می آوردیم و برای تشویق آنها خودم نیز لباس کاراته را می پوشیدم و امشب آن خاطرات برایم تداعی شد.

امامی با بیان اینکه بیشتر افرادی که من دیده ام عاشق ورزش بوه اند افزود: به عنوان مثال یکی از این افراد از محل کار خود به گرگان آمده بود تا بتواند تیمی را که آماده حضور در مسابقه شده است را با هزینه شخصی خود اعزام کند.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع پیام روشنی دارد و احساس مسئولیت افرادی که در این ورزش رشد کرده اند را نشان می دهد و از طرف دیگر نشان دهنده محدودیت منابع و بضاعت کم هیات های ورزشی است.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: جامعه هدف ما که نسل جوان هستند بسیار وسیع است و این افراد سرمایه های اجتماعی ما محسوب می شوند.

امامی افزود: برای اینکه جوانان بتوانند در حوزه تحصیل و بعداز فارغ التحصیلی در جامعه موثر باشند باید سرمایه گذاری جدی صورت بر روی آنها بگیرد.

وی به محدودیت منابع اشاره و اظهار کرد: منابع کنونی ما محدود است و حتی آن زمان که منابع محدود نبود با وجود تمام تلاش هایی که صورت می گرفت، با استانداردهای جهانی و حتی منطقه فاصله داشته ایم.

وی تصریح کرد: نیاز است سرمایه گذارانی از دل فرزندان این مملکت که به ورزش علاقه مند هستند و مسئولیت ورزشی دارند همانند کارهایی که بخش خصوصی در حال انجام آن است، وارد ورزش شوند.

به گفته این نماینده مجلس، این موضوع کمک می کند که بتوانیم به سرعت ورزش را توسعه دهیم.

اجرای طرح جدید حمایت از هیات های ورزشی در گلستان

عیسی امامی با بیان اینکه سال های آینده سال های سختی برای ورزش خواهد بود گفت: مگر اینکه افرادی با شوق و علاقه فراوان مانند عشّاق و یا با جنونی ناشی از اینکه نمی دانند چه کاری انجام می دهند، پای کار بیایند و به ورزش کمک کنند.

امامی از پیشنهاد طرح حمایت از هیات های ورزشی خبر داد و بیان کرد: صندوق حمایت از هیات های ورزشی کار جدیدی است که مورد استقبال وزارت ورزش و جوانان نیز قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: در جلسه ای که روز گذشته با «سید مناف هاشمی» معاون وزیر ورزش و جوانان داشته ام، وی طرح پیشنهادی ما را مورد بررسی قرار داد و قرار شد به صورت پایلوت این طرح در گلستان به اجرا در بیاید.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس گفت: چنانچه این طرح در استان گلستان و شهرستان گرگان به اجرا گذاشته شود می توانیم از یک طرف کمک های مردمی و از طرف دیگر کمک های دولتی را متمرکز کنیم و یک پایه پولی درست کنیم و از منافع حاصل از آن هیات های ورزشی را مورد پشتیبانی قرار دهیم.

امامی خاطرنشان کرد: برخی ورزش ها اسپانسر و هزینه های بالایی دارند و نیاز چندانی به صندوق حمایت ندارند اما اگر در آینده به حدی برسیم که بتوانیم این ورزش ها را نیز تخت پوشش قرار دهیم در برنامه های خود قرار خواهیم داد.

به گفته وی، هیات های ورزشی زیادی هستند که با هزینه های بسیار کم در طول سال وضعیت بسیار خوبی دارند و از پس نیازهای ضروری خود بر می آیند.

عملکرد دستگاه ورزش و جوانان استان درخشان بوده است

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس با بیان اینکه در دولت های نهم و دهم در ورزش جهش داشته ایم بیان کرد: دلیلش این بود که در سفرهای استانی دولت مطالبات جدی نسل جوان در اختیار داشتن فضا و امکانات و فرصتی برای فعالیت های ورزشی بوده است و دولت پاسخ خوبی داد.

عیسی امامی در مورد عملکرد اداره کل ورزش و جوانان استان گلستان اظهار کرد: ورزش و جوانان گلستان جزو دستگاه هایی است که واقعاً درخشش داشته است. فرد خاصی مورد هدف من نیست و در مجموع کارکرد خوبی داشته است.

امامی تاکید کرد: این اداره جزو معدود دستگاه هایی بوده است که جلوتر از ما به درخواست ها رسیدگی می کرده است. به برخی دستگاه ها تقاضاهای خود را مطرح می کنیم اما ورزش و جوانان پیش از آن که درخواستی مطرح شود به آن رسیدگی می کند.

وی یادآور شد: در سایه تلاش و پیگیری و لابی هایی که مرسوم است توانسته ایم کمک های خوبی وارد استان کنیم. در کشور کارها مطابق برنامه پیش نرفته است و هرکس نفوذ بیشتری داشت تاثیرگذارتر بود و سهم بیشتری گرفت.

وی در پایان گفت: ما نیز این رویه را طی کردیم و جواب گرفتیم و خوشبختانه الان دستگاه ها پای کار هستند که ورزش و جوانان یکی از آن دستگاه هایی است که در این زمینه خیلی برجسته عمل کرده است. 

کد N699676

وبگردی