آفتاب
فرمانده انتظامی استان لرستان خبرداد

دستگیری قاتل پلیس بروجردی توسط پلیس آگاهی

دستگیری قاتل پلیس بروجردی توسط پلیس آگاهی

فرمانده انتظامی استان لرستان از شهادت سروان "رحمان فتح‌الهی" مامور وظیفه‌شناس پلیس آگاهی شهرستان بروجرد در حین ماموریت خبر داد‌.

فرمانده انتظامی استان لرستان از شهادت سروان "رحمان فتح‌الهی" مامور وظیفه‌شناس پلیس آگاهی شهرستان بروجرد در  حین ماموریت خبر داد‌.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، سردار محمد قنبری گفت: شب گذشته 3 نفر از ماموران پلیس آگاهی شهرستان بروجرد به سرپرستی سروان رحمان فتح‌الهی حین انجام وظیفه از مسیر چهارراه چرخکار به سمت میدان توحید بروجرد در حال تردد بودند که متوجه صدای شلیک گلوله می‌شوند.

وی افزود: ماموران بلافاصله به سمت محل تیراندازی حرکت و متوجه تیراندازی فردی به طرف یكی از نمایشگاه‌های خودرو می‌گردند و در این لحظه سروان فتح‌الهی به همراه دیگر ماموران از خودرو پیاده و با معرفی خود به عنوان ماموران پلیس آگاهی به متهم نزدیک شده‌، وی را به آرامش دعوت می‌كند.

این مقام ارشد انتظامی اظهار داشت: متهم بدون توجه به توصیه ماموران با آن‌ها درگیر شده و یك قبضه كلت کمری ماكاروف كه در دست داشته با شلیك 2 گلوله به سمت سروان فتح‌الهی وی را از ناحیه‌ی پیشانی سر و سینه مورد اصابت قرار داده كه در نهایت منجر به شهادت این افسر دلسوز و وظیفه‌شناس می‌شود.

فرمانده انتظامی لرستان تصریح کرد: در این هنگام یكی از ماموران همراه شهید فتح‌الهی به محض وقوع حادثه به منظور جلوگیری از شلیک‌های بعدی ضارب به افراد حاضر و ماموران و فرار متهم از صحنه‌، اقدام به تیر‌اندازی می كند و قاتل را از ناحیه کتف راست مجروح و وی را دستگیر می‌‌نماید.

قنبری ادامه داد: در بازرسی از قاتل یك قبضه كلت كمری و 10 عدد فشنگ مربوطه کشف و ضبط شد.

50 میلیون رشوه مانع توقیف 5 میلیارد قاچاق نشد
جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف یك هزار و 280 كارتن انواع لوازم آشپزخانه خارجی قاچاق به ارزش 5 میلیارد ریال در شهرستان پلدختر خبرداد.

سرهنگ علی احمدی‌تبار در این باره گفت: در پی دریافت اخبار رسیده مبنی بر جابجایی مقادیری كالای قاچاق توسط یك متخلف با یك دستگاه تریلی كانتینراز استان‌های جنوبی به تهران، موضوع در دستور كار ماموران شهرستان پلدختر قرار گرفت.

وی افزود‌: ماموران با گروه‌های ویژه در محور آزاد‌راه "اندیمشك – خرم‌آباد" مستقر و با مشاهده تریلی‌، آن را توقیف كردند.

این مقام انتظامی اظهار داشت‌: در بازرسی از تریلی یك هزار و 280 كارتن انواع لوازم آشپزخانه خارجی قاچاق فاقد مجوز گمركی کشف و ضبط شد.

جانشین انتظامی استان ارزش ریالی كالاهای مكشوفه را 5 میلیارد ریال اعلام و تصریح كرد‌: در این رابطه یك متخلف نیز دستگیر شده است.

احمدی‌تبار گفت: متهم حین انتقال به مقر انتظامی مبلغ 50 میلیون ریال به عنوان رشوه جهت رها شدن از قانون به ماموران پیشنهاد که ماموران وظیفه شناس ضمن رد رشوه مراتب را صورتجلسه و ضمیمه پرونده می‌كنند.

توقیف کامیونت با بیش از 16 میلیون ریال خلافی
فرمانده انتظامی شهرستان دلفان از توقیف یک دستگاه خودرو كامیونت با 16 میلیون و 950 هزار ریال خلافی خبر داد‌.

سرهنگ علی‌نجات کرمی گفت: مأموران پلیس راهور دلفان در اجرای طرح ترافیك و كنترل خودروهای عبوری یک دستگاه کامیونت را با 16 میلیون و 950 هزار ریال خلافی توقیف كردند.

كرمی افزود: مأموران این پلیس بر اساس بند 8 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی‌، خودرو‌هایی را كه بیش از یك میلیون ریال خلافی داشته باشند را توقیف خواهند كرد.

1129 مورد مشاوره رایگان توسط پلیس خرم‌آباد
فرمانده انتظامی خرم‌آباد از انجام یك هزار و 129 مورد مشاوره رایگان طی 10 ماهه امسال در مراكز مشاوره کلانتری‌های این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسین نجفی گفت: طی 10 ماهه امسال شهروندان خرم‌آبادی از انجام یك هزار و 129 مورد خدمات رایگان مراكز مشاوره‌ای كلانتری‌های این شهرستان بهره‌مند شدند.

وی در ادامه موضوعات مشاوره انجام شده توسط پلیس این شهرستان را مشاوره ازدواج‌، خانوادگی، فردی، ملکی و حقوقی‌، نزاع و درگیری و... عنوان كرد و بیان داشت: از تعداد یك هزار و 129 مورد 900 پرونده مصالحه شده و 229 پرونده نیز به مراکز قضایی ارجاع شده است.

نجفی با اشاره به این كه 80 در صد از پرونده‌ها منجر به سازش شده است، اظهار داشت: در بسیاری از پرونده‌ها با برگزاری جلسات متعدد و پیگیری های مستمر کارشناسان مشاوره، نتیجه مطلوب و مورد رضایت مردم حاصل شده است.

مرگ مادر و دو فرزند براثر نشتی گاز آبگرمكن
فرمانده انتظامی شهرستان بروجرد گفت: بی‌احتیاطی و عدم استفاده صحیح از وسایل گازی جان مادر و 2 فرزندش را گرفت‌.

سرهنگ علی‌رضا دلیری گفت: روز گذشته طی تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر مرگ مادر و 2 فرزندش در بروجرد، ماموران كلانتری 12 و عوامل امدادی این شهرستان بلافاصله به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد مادری 43 ساله به همراه پسر 14 ساله و دختر 12 ساله‌اش در حال استراحت در منزل‌شان در اثر نشتی گاز آبگرمكن دیواری فوت شد‌ه‌اند.

دلیری در خاتمه به شهروندان توصیه كرد‌: از سالم و ایمن بودن سیستم‌های گازی خود اطمینان حاصل كرده و با رعایت نكات ایمنی از بروز چنین حوادث تلخی جلوگیری کنند.

کد N699415

وبگردی