آفتاب

عضو کمیسیون امنیت: اقدام تلافی‌جویانه حزب‌الله در حقوق بین‌الملل مشروع است

عضو کمیسیون امنیت: اقدام تلافی‌جویانه حزب‌الله در حقوق بین‌الملل مشروع است

ایرنا نوشت:

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: عملیات رزمندگان حزب الله لبنان تلافی جویانه بوده و در چارچوب قوانین حقوق بین الملل مشروع است.

نوذر شفیعی عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا، با بیان این که احتمالا این اقدام رزمندگان حزب الله واکنش رژیم صهیونیستی را به دنبال خواهد داشت، افزود: این اقدام تلافی جویانه رزمندگان حزب الله شاید برای جبران عملیات صهیونیست ها در جولان کافی باشد و اگر این اقدامات متقابل افزایش یابد حد و مرزی برای اقدامات متقابل وجود نخواهد داشت.

وی با بیان این که رژیم صهیونیستی نامشروع است، اضافه کرد: نگران هستیم که جنگ بین دو طرف از حالت متعارف فراتر رود و در این صورت پیامدهای منفی زیادی برای منطقه به همراه خواهد داشت.

نماینده ممسنی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با اقدام رژیم صهیونیستی در حمله به کاروان فرماندهان حزب الله در جولان عملا سطح مناسبات امنیتی دو طرف از حالت جنگ سرد فراتر رفته و به جنگ گرم حرکت کرده است.

شفیعی درباره حمله بالگردهای رژیم صهیونیستی به کاروان فرماندهان حزب الله در جولان و شهادت تعدادی از فرماندهان حزب الله در این عملیات و همچنین اظهارات معاون وزیر امور خارجه کشورمان مبنی براینکه به طرف آمریکایی اعلام کردیم که اسراییل وارد خط قرمز ما شده است، گفت: به هر حال در سطح کلان منطقه ای محیط خصمانه ای بین خط مقاومت و رژیم صهونیستی و همچنین سوریه و حزب الهس با این رژیم وجود دارد و در این محیط خصمانه هر اتفاقی ممکن است روی دهد.

وی اضافه کرد: البته این محیط خصمانه هم به طور تلویحی و نانوشته قواعد بازی مشخصی دارد که در این محیط حدی از رفتارها برای طرفین مجاز و بالاتر از آن باعث شکل گیری رفتارهای جدیدی می شود.

این کارشناس مسایل روابط بین الملل افزود:ممکن بود دیوار صوتی در سوریه شکسته شود و یا حملات توپخانه ای رخ دهد اما اقدام صهیونیست ها در حمله به کاروان فرماندهان نظامی حزب الله باعث شد تا سطوح مناسبات امنیتی بالاتر رفته و روابط بین سوریه و رژیم صهیونیستی از حالت جنگ سرد به سمت جنگ گرم ارتقا یابد.

شفیعی درعین حال ابراز امیدواری کرد: مناسبات امنیتی بین دو طرف به نحوی مدیریت شود که حاصل آن تنبیه رژیم صهیونیستی باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا رژیم صهیونیستی عالمانه و با قصد به هم زدن فضای مذاکرات بین ایران و گروه 1+5 اقدام به این حمله کرده است، گفت: هر فعل و انفعال سیاسی به هر حال بر محیط پیرامونی اثر گذار است و حمله صهیونیست ها می تواند بر مناسبات سیاسی مختلف منطقه ای و بین المللی تاثیرگذار باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: می توان این طور برداشت کرد که این رژیم، عالمانه و با قصد بر هم زدن فضای مذاکرات اقدام به این کار کرده باشد.

گردان های شهدای قنیطره ساعتی قبل کاروان نظامی صهیونیست ها را مورد حمله موشکی قرار داد و در این حمله تعدادی از نظامیان این رژیم کشته و مجروح شدند.

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان بعد از حمله اخیر صهیونیست ها به کاروان اعضای حزب الله در جولان و شهادت تعدادی از فرماندهان مقاومت در این حمله، طی پیامی دو کلمه ای خطاب به صهیونیست ها گفته بود که پناهگاهایتان را آماده کنید.

 

45503

کد N699373

وبگردی