آفتاب
معاون نخست‌وزیر روسیه:

آمریکا توان مقابله با تسلیحات هسته‌ای روسیه را ندارد

آمریکا توان مقابله با تسلیحات هسته‌ای روسیه را ندارد

معاون نخست‌وزیر روسیه گفت:‌ روسیه اخیراً به پیشرفت چشمگیری در زمینه تکنولوژی موشک‌های بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای دست یافته است که آمریکا را در مقابله با تسلیحات هسته‌ای روسیه ناتوان می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و به نقل از نشریه آمریکایی اینترنشنال بیزینس تایمز، دمیتری راگوزین،‌ معاون نخست‌وزیر روسیه، روز گذشته در حالی از پیشرفت نامعلوم روسیه در زمینه موشک‌های بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای خبر داد که پیش‌تر کشورهای عضو گروه ناتو اعلام کرده بودند که قصد دارند در فوریه برای بحث در مورد استراتژی مناسب برای مقابله با روسیه بر سر بحران اوکراین، با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

با وجود توافق دو طرف پس از پایان جنگ سرد مبنی بر استفاده نکردن دو طرف از تسلیحات هسته‌ای و همکاری در جهت ایمن‌سازی زرادخانه‌های هسته‌ای خود با عمر بالا،‌ به نظر می‌رسد روسیه قصد دارد با وجود تحریم‌های اقتصادی غرب علیه این کشور، از طریق تهدید و نظامی به غرب بفهماند که هنوز هم یک ابرقدرت است.

استیون پیفر، سفیر پیشین آمریکا در اوکراین و نماینده ویژه بیل کلینتون در سال 1996 برای مذاکره در مورد اختلاف روسیه و اوکراین درباره صحبت اخیر معاون روسیه، اظهار کرد: این اظهارنظرها چیزی بیش از تهدیدهای بازدارنده و هسته‌ای است؛ هم اکنون اگر ولادیمیر پوتین بخواهد تصویری از روسیه به عنوان یک ابرقدرت بسازد، تسلیحات هسته‌ای بهترین گزینه است چرا که اقتصاد این کشور اوضاع بسیار نامناسبی دارد.

به گفته راگوزین، جزییات این پیشرفت در زمینه تکنولوژی موشک‌های بالستیک هسته‌ای به هیچ عنوان فاش نخواهد شد و آمریکا نمی‌تواند این موشک‌ها را رهیابی و یا با آن مقابله کند.

سفیر پیشین آمریکا در اوکراین گفت: در حال حاضر روسیه احساس می‌کند جایگاه جهانی‌اش به شدت در حال نزول است چرا که روسیه از نظر اقتصادی شرایط نابسامانی دارد و صادرات این کشور نیز به صورت عمده تنها شامل تسلیحات است، پس بهترین گزینه برای اثبات قدرت روسیه به دیگران، تهدید به استفاده از تسلیحات هسته‌ای یا حتی استفاده از آن است.

انتهای پیام

کد N699254

وبگردی