آفتاب
با اعتبار ۸۵۰ میلیون تومان/

پنج پروژه جامعه عشایری خراسان جنوبی همزمان با دهه فجر افتتاح می شود

پنج پروژه جامعه عشایری خراسان جنوبی همزمان با دهه فجر افتتاح می شود

بیرجند- مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی گفت: همزمان با دهه فجر پنج پروژه جامعه عشایری خراسان جنوبی با اعتبار ۸۵۰ میلیون تومان اعتبار افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگارمهر، محمدابراهیم ابراهیمی ظهر چهارشنبه درنشست خبری تشریح برنامه های کمیته جامعه عشایری و روستایی استان اظهارکرد: بیست وچهارمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه روستائیان و عشایردر مشهد مقدس برگزار می شود که دراین مسابقات پنج نفر از خراسان جنوبی حضور دارند.

وی با بیان اینکه مرحله استانی مسابقه قرآنی عشایر و روستائیان خراسان جنوبی پنجم آبان ماه سال جاری برگزار شده است، گفت: شرکت در مسابقات قرآن کریم نسبت به سال گذشته پرشورتر بوده است.

رئیس کمیته روستایی و عشایر دهه فجرخراسان جنوبی با اشاره به اینکه درمرحله شهرستانی این مسابقات ۱۵۳ نفربرگزیده شده اند، گفت: از جمع شرکت کنندگان ۲۸ نفر به مرحله استانی راه یافته اند و ازاین تعداد نیز پنج نفر به مرحله کشور اعزام می شوند.

ابراهیمی اضافه کرد: مسابقات استانی قرآن کریم جامعه روستایی وعشایر با محوریت حفظ کل قرآن کریم، ۱۰ جزء اول و قرائت قران کریم بوده است که براساس شرایط سنی بزرگترین شرکت کننده ۷۵ سال سن از شهرستان بشرویه و کوچکترین شرکت کننده با ۱۴ سال از شهرستان درمیان بوده است.

سکونت ۸۰ درصد جامعه عشایری خراسان جنوبی در مناطق مرزی

وی به اشاره به شاخص ترین برنامه دهه فجر اداره کل امورعشایری خراسان جنوبی گفت: دراین ایام پنج پروژه در خراسان جنوبی افتتاح می شود که درزمینه احداث این پروژه‌ها ۸۵۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

مدیرکل امورعشایری خراسان جنوبی ساخت انبارعلوفه و احیای چاهو تامین آب شرب عشایر را از مهمترین پروژه‌های افتتاحی عنوان کرد و گفت: این پروژه‌ها درشهرستان های قاین، زیرکوه، طبس و بشرویه احداث شده است.

وی عنوان کرد: هم اکنون ۱۵ هزرار و ۶۷۶ خانوار عشایری درخراسان جنوبی داریم که ۸۱ هزار نفر جمعیت عشایر استان را تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی ۵۸ طایفه عشایری مستقل داریم، گفت: درحال حاضر ۱۳.۲ درصد جمعیت خراسان جنوبی را عشایر تشکیل می دهند که خراسان جنوبی از نظر تعداد جمعیت عشایر چهارمین استان کشور به از استان های فارس، کرمان و سیستان و بلوچستان است.

ابراهیمی یادآورشد: ۸۰ درصد جامعه عشایر خراسان جنوبی در شهرستان های مرزی و ۲۰ درصد در حاشیه کویر سکونت دارند.

وی با بیان اینکه به مناسبت دهه فجر ۱۷ عنوان برنامه در جامعه عشایر خراسان جنوبی برگزارمی شود، افزود: برگزاری مسابقات ورزشی، برگزاری بیست و چهارمین مسابقات قرآن کریم جامعه عشایر و روستایی، اعزام اکیپ های درمانی به مناطق محروم، تجلیل از مبتکران روستایی و عشایر، برگزاری حلقه های صالحین، برگزاری همایش بزرگ معتمدین و سران عشایر و خاطرگویی رزمندگان دوارن پیروزی انقلاب اسلامی بخشی از برنامه جامعه عشایر و روستایی خراسان جنوبی در دهه فجر است.

کد N699129

وبگردی