آفتاب
سعدالدین:

۲۳۸۰۰ تن کالا از گمرک استان سمنان ترخیص شد

۲۳۸۰۰ تن کالا از گمرک استان سمنان ترخیص شد

سمنان - مدیر کل گمرک استان سمنان از ترخیص ۲۳ هزار و ۸۵۹ تن کالا به ارزش ۵۳ میلیون و ۳۶۰ هزار و ۹۷۰ دلار از خبر داد و گفت: ۵۱۵ هزار تن انواع كالا از استان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی سعدالدین صبح چهارشنبه در نشست خبری خود در محل اداره کل گمرک استان سمنان ضمن بیان اینکه امسال حجم صادرات این استان در مجموع بيش از ميزان واردات بوده است اظهار داشت: ۵۱۵ هزار تن انواع كالا از استان صادر شده که بيش از ۴۰۰ هزار تن از اين صادرات به سه محصول تولیدی كاشي، سيمان و سنگ اختصاص دارد.

وی تصریح کرد: بيشتر صادراتي كه به استان صورت گرفته از كشورهاي عراق، افغانستان، هند و امارات صورت گرفته است.

مدیر کل گمرک استان سمنان با اشاره به این مطلب که ايتاليا، اسپانيا، امارات عربي، تركيه و ... از جمله كشورهايي هستند كه از آنها محصول وارد كرده ايم عنوان کرد: ميزان درآمد گمرك استان ۱۳ ميليارد تومان است.

سعدالدین، سیمان، گچ، شمش سرب، کاشی، کولر و آب گرمکن، عایق رطوبتی، مواد معدنی فروسیلیس، سنگ سیلیستین، کربنات سدیم، پودر لباس شویی، پروفیل فولادی را از جمله کالاهای صادراتی از استان سمنان اعلام کرد و ادامه داد: متوسط ارزش دلاری هر تن کالای صادراتی از استان ۲۲۵ دلار است.

وی با تاکید بر اینکه کالاهای وارداتی به استان سمنان شامل ۲۴۲ ردیف تعرفه و شامل ماشین آلات خط تولید و اجزا و قطعات آنها، مواد اولیه کارخانجات، لوازم مصرفی مانند فویل آلومینیم، لامپ ال ای دی و ... بوده که از ۱۸ کشور به سمنان وارد شده افزود: واردات کالا به استان از نظر ارزش دلاری یک درصد و از نظر وزنی دو درصد افزایش داشته و متوسط ارزش دلاری هر تن کالای وارداتی دو هزار و ۲۳۶ دلار بوده است.

مدیر کل گمرک استان سمنان گفت: این اداره کل در ده ماهه سالجاری با احتساب ضمانت نامه ها بالغ بر ۱۲۸میلیون ریال درآمد داشته که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۹ درصد افزایش داشته است.

سعدالدین تصریح کرد: در ده ماهه اول سالجاری تنها تعداد یک فقره پرونده به ارزش شش میلیارد و ۸۸۴ میلیون و۵۶۲ هزار و ۶۶۱ ریال در مرداد ماه توسط این گمرک کشف و ثبت شده است.

وی با بیان اینکه در سایر ماه ها هیچ گونه کشفیاتی نداشته ایم افزود: بیشترین فعالیت این گمرک در بحث قاچاق مربوط به وظایف محوله ماده ۴۷ قانون مبارزه باقاچاق و تعیین بهای کالاهای قاچاق و بررسی اسناد گمرکی است.

مدیر کل گمرک استان سمنان در خاتمه با اشاره به این مطلب که روزانه بالغ بر ۲۰ هزار اظهار نامه الكترونيكي صادرات و واردات انجام مي شود خاطرنشان کرد: با مكانيزه شدن اين امور و استفاده از اين اظهار نامه هاي الكترونيكي ارباب رجوعان در هر ساعتي از شبانه روز مي توانند كالاهاي خود را اظهار كنند.

کد N699127

وبگردی