آفتاب
سه خبر از تئاتر

ادامه اجراهای «بانو گشسب» و «خرس آرکانسا»/ «بالابر غذا» افتتاح می‌شود

ادامه اجراهای «بانو گشسب» و «خرس آرکانسا»/ «بالابر غذا» افتتاح می‌شود

ادامه اجراهای دو نمایش «بانو گشسب» و «خرس آرکانسا» بعد از پایان جشنواره تئاتر فجر و افتتاح نمایش «بالابر غذا» 15در مهرماه 3 خبر در حوزه تئاتر هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایش کمدی رزم و بزم «بانو گشسب» که به دلیل برپایی جشنواره بین المللی تئاتر فجر از اجرای خود در تماشاخانه سنگلج بازمانده بود، از 13 بهمن‌ماه مجددا روی صحنه می رود.

این نمایش که با استقبال تماشاگران در تماشاخانه سنگلج همراه بود به کارگردانی مریم معترف و بازی ابوالفضل حاج علیخانی، منیژه داوری، شیرین امامی، کامبیز طلایی، شهرام مسعودی، کاظم عینلی، پونه علیا، نگار صدافت جو، مهدیه طاهری، مجید کوشانژاد، پوریا سلطانی زاده، علیرضا الهی، سجاد حسین پور، آرمان شهبازی، ابوالفضل وزیری هر روز غیر از شنبه ها ساعت 19 درتماشاخانه سنگلج اجرا می شود.

سایت تیوال به عنوان مرکز فروش اینترنتی بلیط های این نمایش از روز گذشته صفحه پیش فروش بلیت های «بانو گشسب» را مجددا گشوده و علاقمندان می توانند نسبت به خرید بلیت با تخفیف ویژه ای که در این سایت ارائه شده است اقدام کنند.

در این نمایش علاوه بر بازآفرینی شخصیت های اسطوره‌ای ایرانی در فضایی طنز، ارتباط والدین و فرزندان، ارزش خانواده و میهن در فرهنگ ایرانی، مسائل و مشکلات روز جامعه همچون حفظ محیط زیست، ازدواج، تحصیل و ورزش درقالب اجرایی کمیک مورد دقت قرار می گیرد.

مراسم افتتاحیه نمایش «بالا بر غذا» برگزار می شود

مراسم افتتاحیه نمایش «بالا بر غذا» نوشته هارولد پینتر با کارگردانی کمال پیرهادی روز 15 بهمن ماه در تماشاخانه استاد مشایخی برگزار می شود.

این نمایش که ماجرای دو قاتل حرفه ای را به تصویر می کشد یکی از شناخته شده‌ترین متون پینتر محسوب می شود که با بازی امیرحسین فتحی و پویان درزی روی صحنه خواهد رفت. افشین زارعی بازیگر و کارگردان شناخته شده تئاتر نیز به عنوان مشاور کارگردان در این گروه حضور دارد.

در گروه کارگردانی این نمایش الهام جدی دستیار کارگردان، مهسا جهانی منشی صحنه و عماد دولتی نیز به عنوان عکاس همکاری می کنند.

«بالابر غذا» قرار است از 15 بهمن تا 4 اسفند 93 در تماشاخانه استاد مشایخی در چهارراه ولیعصر روی صحنه برود.

اجرای «خرس آرکانسا» هر آخر هفته در مرکز تولید تئاتر کانون

نمایش «خرس آرکانسا» به کارگردانی مهدی مقیمی اسفندآبادی تا پایان اسفندماه 93 هر پنجشنبه و جمعه ساعت 17 در مرکز تولید تئاتر کانون (پارک لاله) میزبان عموم علاقمندان نمایش های کودک و نوجوان خواهد بود.

این نمایش هر روز غیر از شنبه‌ها برای مهد و مدارس اجرا می شود اما از 9 بهمن ماه تنها در روزهای آخر هفته پذیرای خانواده ها در اجرای بعد ازظهر خواهد بود. «خرس آرکانسا» نوشته اوراند هریس با ترجمه بهزاد نژادقنبر به فارسی برگردانده شده است.

آهنگسازی این نمایش شاد و موزیکال را رضا حقگو، طراحی صحنه سمیه سلمانی، طراحی لباس اکرم دهقانی و طراحی گریم فهیمه راهوار بر عهده داشته اند. محسن صفری، ملیحه مقیمی اسفندآبادی، لیلی حسینی، فرهادمومنی، سمیه سلمانی، دانیال بلوری، نعیم اسدی،حسین رومشکانی، مجید اشرفی، مهدی مقیمی اسفندآبادی و محسن قصری در  این نمایش به ایفای نقش می پردازند و داستان دختربچه ای را بیان می کنند که وقتی آرزو می کند پدربزرگش را هرگز از دست ندهد ماجراهای شگفت انگیزی را پشت سر می گذارد.

در این نمایش قهرمان داستان در جهان تخیل با خرسی که در سیرک هنرنمایی می کند، آشنا شده و در مسیر آرزوی خرس پیر، تصویری امیدبخش و زیبا از ارتباط نسل های مختلف و زندگی خلق می کند.

کد N699099

وبگردی