آفتاب
حجت‌الاسلام حسینی:

بزرگترین مسابقات قرآنی کشور اسفند ماه در تبریز برگزار می شود

بزرگترین مسابقات قرآنی کشور اسفند ماه در تبریز برگزار می شود

تبریز - مدیرکل اوقاف و امورخیریه آذربایجان شرقی گفت: بزرگترین مسابقات قرآنی کشور اسفند ماه در تبریز برگزار می شود.

حجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه این مسابقات سراسری قرآن پنجم تا سیزدهم اسفندماه برگزار می شود، ابراز داشت: همچنین ۲۰۰ برنامه متنوع قرآنی در حاشیه مسابقات سراسری قرآن در تبریز اجرا می‌ شود که از جمله می توان به همایش علامه طباطبائی و قرآن و نیز همایش استاد شهریار و قرآن اشاره کرد.

وی سپس از برگزاری همایش بزرگ ۱۵ هزار نفری قرآن در تبریز خبر داد و گفت: این مسابقات در رشته های حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم برگزار می شود و امید است با تعامل دستگاه های اجرایی مربوطه و حمایت های استانداری آذربایجان شرقی شاهد برگزاری مسابقات باشکوه و در شان عظمت قرآن در تبریز باشیم.

حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه نزدیک به ۵۰۰ نفر از منتخبین استان های مختلف برای شرکت در مسابقات خود را به تبریز می رسانند، ادامه داد: امسال دو میلیون نفر شرکت‌کننده درمسابقات استانی برگزیده شده بودند که این رقم در سال گذشته یک میلیون و ۳۰۰ نفر بود که از این دو میلیون نفر نزدیک به ۵۰۰ نفر در مسابقات کشوری شرکت می کنند.

وی در ادامه ابراز داشت: این رقابت ها در ۱۰ روز برگزار می شود و تلاش داریم بحث های قرآنی فقط در سالن های برگزاری برنامه ها نماند و معنویت و مباحث عرفانی قرآن به فضای بیرون و سطح شهر کشانده شود.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی تعداد داوران حاضر در این مسابقات را ۳۰ نفر اعلام کرد و گفت: مراسمات افتتاحیه، اختتامیه و خود مسابقات از شبکه‌های مختلف به ‌خصوص شبکه شما، قرآن صدا و سیما و شبکه استانی سهند و همچنین شبکه های رادیویی پخش زنده خواهد شد.

کد N699096

وبگردی