آفتاب

استفاده از نظرات کارشناسی راهگشای رفع معضلات زیست محیطی است

استفاده از نظرات کارشناسی راهگشای رفع معضلات زیست محیطی است

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: استفاده از نظرات کارشناسی راهگشای رفع معضلات زیست محیطی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم اختتامیه نشست تخصصی برنامه ایمنی آب شرب عصر روز گذشته با حضور نمایندگان وزارتخانه­ها و دستگاه­های اجرایی مربوطه در سطح استان­های تهران ٬آذربایجان غربی و کرمانشاه برگزار شد.

داریوش گلعلیزاده معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران در مراسم اختتامیه نشست تخصصی برنامه ایمنی آب شرب با اشاره به اهمیت موضوع تامین آب شرب بخصوص در سالهای اخیر گفت: تامین آب شرب یکی از الویتهای اساسی هر کشور است و متاسفانه ما در بحث تامین آب شرب مشکلات زیادی را خصوصا در تهران و سایر کلان شهرهای کشور شاهد هستیم.

وی با اشاره به تعامل خوب محیط زیست و آب منطقه در استان تهران بیان داشت: تمام منابع آب شرب استان تهران در مناطق حفاظت شده استان است و در صورت عملکردی کارشناسی شده مطمئنا هزینه های تصفیه و تامین آب شرب بسیار پایین تر خواهد شد.

گلعلیزاده به بخشی نگری برخی دستگاهها به عنوان یکی از مشکلات اشاره کرد و اظهار داشت:اقدامات موازی برخی دستگاهها می تواند فعالیت سایر دستگاهها را کم اثر کند و برگزاری اینگونه نشست ها میتواند علاوه بر افزایش تعامل دستگاهها اثر چنین اقداماتی را به حداقل برساند.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران در بخشی از سخنان خود به وجود مشکلات زیاد زیست محیطی اعم از آب، خاک و هوا در استان تهران بدلیل بارگزاری و تمرکز بیش از حد صنعت و جمعیت اشاره کرد و تصریح کرد: این مشکلات بدلیل تصمیمات غیر کارشناسی ایجاد شده و استفاده از نظرات کارشناسی می تواند راهگشای رفع معضلات زیست محیطی باشد.

وی با ابراز خرسندی از برگزاری این نشست تخصصی اظهار داشت:متاسفانه در گذشته فضاهای تصمیم گیری خالی از تصمیمات کارشناسی بوده و کارشناسان که مهمترین تصمیم گیرندگان در حوزه های مختلف بودند کمترین نقش را در تصمیم گیری ها داشته اند.

گلعلیزاده با بیان اینکه باید بستری فراهم شود تا کارشناسان نظرات خود را شفاف و منطقی ارائه دهند تصریح کرد: امیدواریم با تداوم برگزاری چنین نشستهایی در آینده، علاوه بر بهره مندی مدیران  از نظرات کارشناسی در تصمیمات خود، نتایج خوبی را در تمام حوزه های محیط زیست شاهد باشیم.

گفتنی است نشست تخصصی برنامه ایمنی آب شرب با هدف بررسی تعامل بین ارگان­های مسئول تامین آب٬ ایجاد محیط کلان منسجم و پایدار برای پیشگیری٬ کنترل و کاهش آلودگی منابع آب و بررسی مشکلات و آلودگی­ها از حوزه آبریز تا محل مصرف به مدت ۲ روز در محل "هتل شهر" تهران برگزار شد.

 

کد N698971

وبگردی