آفتاب
رئیس مرکز جذب سرمایه گذاری تهران اعلام کرد

تبدیل منطقه آزاد فرودگاه امام به کانون تولید محصولات دانش بنیان

تبدیل منطقه آزاد فرودگاه امام به کانون تولید محصولات دانش بنیان

رئیس مرکز جذب خدمات سرمایه گذاری استان تهران از برنامه‌های این مرکز برای تبدیل منطقه آزاد فرودگاه امام به کانون اصلی تجاری سازی فعالیت‌های پژوهشی و تولید محصولات دانش بنیان خبر داد و گفت: با جلسه‌ای که با برخی از دانشگاه‌ها داشتیم لازم است برای تبدیل این منطقه آزاد به یکی از کانون‌های اصلی تجاری سازی فعالیت‌های پژوهشی برنامه ریزی کنیم.

دکتر غلامحسین مظفری در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری ایسنا با اشاره به خدمات این مرکز برای تجاری سازی دستاوردهای پروژه‌های تحقیقاتی، افزود: این مرکز به منظور جذب سرمایه گذارانی که مایل به سرمایه گذاری بر روی پروژه‌های تحقیقاتی و صاحبان ایده که به دنبال جذب سرمایه گذار هستند ایجاد شده است.

وی ماموریت این مرکز را جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی ذکر کرد و اظهار داشت: نگهداری و جذب نخبگان بسیار حائز اهمیت است؛ چراکه اعتقاد ما بر این است که اگر نخبگان را در کشور نگهداریم جذب سرمایه نیز خواهیم داشت و بالعکس.

مظفری با اشاره به اقدامات این مرکز در زمینه تجاری سازی خاطر نشان کرد: بسیاری از پروژه‌های تحقیقاتی که نیازمند جذب منابع مالی هستند از طریق سایت این مرکز معرفی خواهند شد و از سوی دیگر زمینه‌هایی برای ایجاد ارتباط میان سرمایه گذار و صاحبان فناوری ایجاد خواهیم کرد.

رئیس مرکز جذب خدمات سرمایه گذاری استان تهران ایجاد زیر ساخت‌هایی برای توسعه فناوری و ایجاد ارتباط با سایر کشور را از دیگر برنامه‌های این مرکز نام برد و ادامه داد: در حال حاضر اراضی فرودگاه امام خمینی به عنوان منطقه آزاد اعلام شده و اقداماتی برای استفاده از این اراضی در دستور کار ما است.

وی با تاکید بر اینکه این منطقه آزاد ظرفیت مناسبی برای استفاده شرکت‌های دانش بنیان است، اضافه کرد: پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد و همچنین شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند با استقرار در این منطقه و حمایت‌ از آنها این منطقه آزاد بهره برداری را به کانون پرقدرت برای تولید دانش، ایجاد شرکت‌های دانش بنیان، تولید محصولات دانش بنیان و اقتصاد دانش بنیان تبدیل کنند.

مظفری با اشاره به جلسه اخیر مسوولان این مرکز با برخی از مراکز تحقیقاتی، گفت: در هفته گذشته با مسئولان دانشگاه‌های صنعتی شریف و تهران و جهاد دانشگاهی مذاکراتی در خصوص منطقه آزاد فرودگاه امام مطرح شد. اعتقاد بر این است که باید برای برای تبدیل این منطقه آزاد به یکی از کانون‌های اصلی تجاری سازی فعالیت‌های پژوهشی در کوتاه مدت و بلند مدت برنامه ریزی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه این منطقه ظرفیت مناسبی برای مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری دارد، خاطر نشان کرد: متولی منطقه آزاد فرودگاه امام خمینی مرکز جذب خدمات سرمایه گذاری استان تهران است و این مرکز زیر نظر استانداری فعالیت می‌کند ضمن آنکه 10 نفر از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی کشور نیز در شورای این مرکز عضو هستند.

انتهای پیام

کد N698622

وبگردی