آفتاب
ژنرال های بازنشسته آمریکا اذعان کردند:

اوباما اجازه رشد القاعده را داد/ تروریست ها چهار برابر شده اند

اوباما اجازه رشد القاعده را داد/ تروریست ها چهار برابر شده اند

تعدادی از ژنرال های بازنشسته آمریکا با انتقاد از سیاست های دولت اوباما در عراق و افغانستان، رویکرد کاخ سفید را عامل اصلی رشد القاعده در پنج سال گذشته و ظهور گروه هایی همچون داعش دانستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ار راشاتودی، سه ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا روز گذشته در جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا حاضر شدند و کاخ سفید را متهم به نداشتن استراتژی مناسب در خاورمیانه کردند. 

به گفته این ژنرال ها، نبود استراتژی مناسب موجب شده که پیروزی در خاورمیانه غیر قابل دسترس باشد. 

بر اساس این گزارش ژنرال «جک کین» به همراه ژنرال «جیمز ماتیس» از تفنگداران دریایی بازنشسته و ژنرال «ویلیام فالون» از نیروی دریایی آمریکا در جلسه استماع دیروز حضور داشتند. در این جلسه علاوه بر این ژنرال های بازنشسته کهنه سربازانی از جنگ های عراق و افغانستان نیز حاضر بودند. 

پرسش اصلی در این جلسه استراتژی مباره با داعش و همچنین استراتژی کاخ سفید در عراق و افغانستان بود که ژنرال کین در این رابطه گفت: با وجود تلاش های انجام شده برای عقب راندن و شکست دادن القاعده این گروه در طی پنج سال گذشته رشد کرده و قویتر شده است. 

این ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا در ادامه گفت: همانطور که می توانید در نقشه مشاهده کنید القاعده و شاخه های آن چندین کشور را درگیر خود کرده اند، در حقیقت القاعده در پنج سال گذشته چهار برابر شده است. 

وی در ادامه گفت: داعش از القاعده در عراق متولد شد و این در حالی بود که القاعده در سال 2009 در عراق شکست خورده بود. بعد از خروج نظامیان آمریکایی از عراق در سال 2011 داعش به عنوان یک گروه تروریستی در عراق متولد و در سال 2012 به سوریه منتقل شد. آیا امکان دارد به نقشه نگاه کرده و به این پرسش پاسخ دهید که یا استراتژی آمریکا در خارمیانه موثر بوده است؟ و یا به این پرسش پاسخ دهید که القاعده در حال شکست است؟ نمی توانیم در این رابطه شک کنیم که استراتژی های ما شکست خورده اند. 

کد N698532

وبگردی