آفتاب
طاهری در نطق میان‌ دستور:

پیام رهبری یادآور پیام تاریخی امام راحل به سران شوروی سابق بود

پیام رهبری یادآور پیام تاریخی امام راحل به سران شوروی سابق بود

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی گفت: پیام مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی یادآور پیام تاریخی امام راحل به سران شوروی سابق بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سید علی طاهری نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در نطق میان‌ دستور خود در صحن علنی (8 بهمن‌ ماه 93) با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکا گفت: در ایامی که دشمنان قسم‌خورده اسلام و نظام اسلامی با تبلیغات مسموم و راه‌اندازی فتنه تکفیری‌ها و حمایت از آن اسلام‌هراسی را ترویج می‌کنند، تدبیر روشنگرانه مقام معظم رهبری نقطه عطف دیگری در اقبال جهانیان به ویژه جوانان غربی به اسلام ناب خواهد بود.

این نماینده مجلس نهم شورای اسلامی تاکید کرد: امروز وظیفه خطیر دستگاه دیپلماسی این است که به بهترین وجه پیام رهبر انقلاب را به مخاطبان اصلی آن برساند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به کاریکاتور توهین‌آمیز نشریه شارلی ابدو از پیامبر اکرم (ص) خاطرنشان کرد: این اقدام که با حمایت سران غربی و صهیونیسم جلاد همراه شد، بار دیگر رسوایی شعارهای پوچ و توخالی آنها در مورد آزادی و حقوق بشر را آشکار کرد که توهین به والاترین مقدسات را جایز و مبتنی بر آزادی می‌دانند و اما اجازه اظهارنظر در مورد هولوکاست را نمی‌دهند.

طاهری اضافه کرد: از دولت‌های پرروی غربی بیش از این توقع نیست، اما جای تأسف دارد که در همان شرایط وزیر امور خارجه کشورمان با سفر به پاریس به جای پاسخی کوبنده و عزتمندانه به این اهانت به نوعی از آن اقدام موهن حمایت کرده است.

وی ادامه داد: اقدام نابجای دیگر وزیر خارجه قدم زدن با جان‌ کری در حاشیه مذاکرات هسته‌ای بود، شاید برخی این توهم را داشته باشند که این اقدام اعلام سازش ایران با آمریکای جهان‌خوار است، اما کورخوانده‌اند، ملت عاشورایی ما هرگز زیر بار ذلت سازش با آمریکا نخواهد رفت و بار دیگر در 22 بهمن این مسئله را به اثبات خواهد رساند.

نماینده گرگان در مجلس با اشاره به دیدار چند روز قبل نایب‌ رئیس مجلس آلمان با محمدرضا عارف و اظهارات گستاخانه و مداخله‌جویان وی در این دیدار گفت: نایب‌ رئیس مجلس آلمان در سال 88 و در جمع برخی فتنه‌گران در آلمان و با مچ‌بند سبز از فتنه دفاع کرده بود، وزارت امور خارجه باید پاسخگوی چگونگی حضور وی در ایران باشد.

طاهری بیتان داشت: مردم ما کماکان منتظر تحقق وعده‌های انتخاباتی رئیس‌ جمهور در حل مشکلات اقتصادی هستند، شاید برخی حاشیه‌سازی‌های اطرافیان دولت به منظور انحراف اذهان عمومی از پیگیری این وعده‌ها صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد:‌ پرداخت یکسان یارانه به همه اقشار خلاف قانون است و موجب تشدید فشارهای اقتصادی به طبقات متوسط و محروم جامعه می‌شود، انتظار داریم تا در این مورد قانون دقیقاً اجرایی شود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس عنوان کرد: یکی از مشکلات جوانان امروز مشکلات مربوط به ازدواج است، حداقل هزینه‌های اولیه ازدواج که برای تهیه مسکن و جهیزیه حدود 40 میلیون تومان است در حالی که وام ازدواج جدای از دردسرهایی که گرفتن‌ آن دارد فقط 3 میلیون تومان برای هر نفر است، آیا مسئله ازدواج جوانان که سبب کاهش مشکلات فرهنگی و اجتماعی می‌شود و مقدمه افزایش جمعیت است تنها 3 میلیون تومان ارزش دارد.

طاهری ادامه داد: سربلندی قوه قضائیه در برخورد با مفاسد اقتصادی را مبارک می‌دانیم، اما اکیداً انتظار داریم که در برخورد با آقازاده فتنه‌گر که پرونده‌اش بسیار قطورتر از دیگران است، برخورد قاطعی صورت پذیرد.

وی افزود: برخی از مسئولان فقط به سیاه‌نمایی عملکرد دولت نهم و دهم می‌پردازند، شاید گمان می‌کنند هنوز ایام انتخابات 92 است، مردم به خوبی عملکردها را با هم مقایسه می‌کنند، ما هم به برخی عملکردهای دولت قبل انتقاد داریم و مانند شما نیستیم که تمام قد از اشتباهات دوستانمان حتی اگر خطوط قرمز نظام را هم زیر پا گذاشته باشند، دفاع کنیم.

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی گفت: اما انصافاً دولت نهم و دهم هیچ اقدام مثبتی در امور داخلی و سیاست خارجی نداشته است، مردم فهیم ما به خوبی می‌دانند که دوران انتخابات ریاست جمهوری خاتمه یافته و این سیاه‌نمایی‌ها فقط و فقط برای سرپوش گذاشتن بر خلف وعده‌هاست که روز به روز آشکارتر می‌شود.

طاهری خاطرنشان کرد: ما اصولگرایان موفقیت این دولت را در خدمت صادقانه به مردم آرزو داریم، ولی راهکار آن فقط و فقط تبعیت از ولی‌فقیه و قطع امید از بیگانگان و توجه عملی به اقتصاد مقاومتی است.

وی در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود در بخش‌های مختلف از مسئولان خواستار رسیدگی به این مشکلات و حل آنها شد.

 

کد N698489

وبگردی