آفتاب

رکوردشکنی تعداد افرادی که در آمریکا به اشتباه محاکمه شدند

رکوردشکنی تعداد افرادی که در آمریکا به اشتباه محاکمه شدند

در پی تمایل بیشتر مقامات آمریکایی برای اذعان به اشتباهات در جریان محاکمه متهمان، اعلام شد، تعداد آمریکایی‌هایی که کاملا اشتباه متهم و پس از مدتی تبرئه شدند در سال 2014 به رکورد بی‌سابقه‌ای رسید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری راشاتودی، براساس گزارش مرکز ثبت متهمان تبرئه شده ملی آمریکا، طی سال گذشته 125 تن در آمریکا تبرئه شدند.

در گزارش این مرکز آمده است: تفاوت بزرگ بین سال‌ 2014 و سال‌های پیش از آن افزایش متهمان در تگزاس است. تعداد این متهمان تبرئه شده در مقایسه با سال 2013، 30 تن افزایش یافت اما سال 2014 حتی بدون احتساب متهمان تگزاس هم یک رکود محسوب می‌شود. در سال گذشته 91 تن خارج از تگزاس متهم و تبرئه شدند در حالی که این رقم در سال 2013، 87 و در سال 2012، 88 تن بوده است.

در بررسی‌های این گزارش همچنین به دست آمده است که تقریبا تمامی احکام تبرئه در رابطه با مواد مخدر 36 تن از مجموع 39 تن به دلیل اقرار آنها به گناه وجرم خود صادر شده است. این درحالی است که حدود 40 درصد تمام احکام تبرئه به دلیل اقرار متهمان به گناه صادر شده است. نکته جالب دیگر در این گزارش تاثیرگذاری آزمایش دی ان ای در برخی از پرونده‌هاست.

صدور 22 درصد احکام تبرئه در پی آزمایش دی ان ای صورت گرفت.

به این ترتیب براساس گزارش مرکز ثبت احکام تبرئه ملی آمریکا، تگزاس در رتبه اول و نیویورک و پس از آن میشگان و ایلنیویز قرار گرفته‌اند.

همزمان با افزایش تعداد صدور احکام تبرئه، این گزارش این روند را با فعالیت‌های "واحدهای بررسی محکومیت" مرتبط می‌داند.

این مرکز در ایالات مختلف به منظور تضمین صداقت و قانونمندی احکام صادر شده ایجاد شده است. به گفته برخی کارشناسان دادستانان با وجود این مرکز اکنون تمایل بیشتری به اعتراف به اشتباهات خود دارند.

در همین حال در ادامه این گزارش آمده است، ادارات اجرای قانون هم اکنون همکاری بیشتری در تحقیق درباره محکومیت‌ها دارند و از نتیجه همکاری نهادهای اجرای قانونی چون پلیس 54 درصد احکام تبرئه صادر شده‌اند.

انتهای پیام

کد N698208

وبگردی