آفتاب

عشیره خلبان اردنی، آزادی فوری وی را خواستار شدند

عشیره خلبان اردنی، آزادی فوری وی را خواستار شدند

عشیره خلبان اردنی که توسط گروه تروریستی داعش گروگان گرفته شده ساعاتی پس از تهدید این گروه تروریستی به قتل معاذ الکساسبه با انتقاد از دولت اردن، آزادی سریع وی را خواستار شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه الجزیره، اعضای عشیره معاذ الکساسبه، خلبان اردنی که توسط گروه تروریستی داعش گروگان گرفته شده با انتقاد از نهادهای اردن مثل کاخ پادشاهی و دستگاه اطلاعات این نهادها را به سهل‌انگاری در نجات این خلبان متهم کردند.

پیشتر گروه تروریستی داعش در یک فایل صوتی تهدید کرد که اگر ساجده الریشاوی، زن عراقی که به جرم اجرای عملیات‌ انفجاری بازداشت شده، آزاد نشود معاذ الکساسبه و دیگر گروگان ژاپنی را خواهد کشت.

در همین راستا صدها تن از افراد قبیله این خلبان اردنی با حمله به خیابان‌های پایتخت مسیرهای منتهی به مقر کابینه دولت را بستند و تهدید کردند تا زمانی که معاذ الکساسبه آزاد نشود خیابان‌ها را ترک نمی‌کنند.

سخنگوی قبیله وی اعلام کرد که نیروهای پلیس از پیوستن تعداد زیادی از افراد قبیله به جمع معترضان، جلوگیری کردند.

معترضان با در دست داشتن تصاویر معاذ الکساسبه شعارهایی را علیه نهادهای سیاسی و امنیتی کشور سر دادند.

یک منبع وابسته به خانواده خلبان اردنی اعلام کرد که رئیس دستگاه اطلاعات اردن در تماس با عموی معاذ الکساسبه اعلام کرده که دولت بدون دریافت ضمانت‌های کافی برای نجات جان این خلبان نمی‌تواند ساجده الریشاوی را آزاد کند.

این منبع اعلام کرد که مسوولان امنیتی برای آزادی الکساسبه در حال تلاش‌های بیشتر هستند.

پدر و مادر معاذ الکساسبه نیز با حضور در جمع معترضان در میدان پایتخت از نظام اردن خواستند تا هر چه سریعتر فرزند وی را آزاد کنند.

پدر معاذ الکساسبه در پیامی به ملک عبدالله دوم پادشاه اردن اعلام کرد: شما فرزند من را به سوریه فرستادید پس شما هم باید او را برگردانید.

پدر این خلبان اردنی اظهار کرد: تاکنون هیچ مسوولی با ما تماس نداشته و هیچ‌کس نمی‌داند که چه اتفاقی پیش می‌آید.

عشیره معاذ الکساسبه در بیانیه‌ای از نظام اردن خواست تا هر چه سریعتر تمام افراد عضو داعش را که در اردن در بازداشت به سر می‌برند، آزاد و از ائتلاف ضدداعش عقب‌نشینی کند.

افراد این عشیره در بیانیه خود خطاب به گروه تروریستی داعش اظهار کردند که آزادی خلبان اردنی احترام به خداوند، رسول او و تمام ملت اردن است.

نیروهای مسلح اردن نیز در بیانیه‌ای اعلام کردند که در حال بررسی صحت این فایل صوتی هستند تا مطمئن شوند که این فایل متعلق به داعش است یا خیر.

عبدالله نسور، نخست‌وزیر اردن نیز از پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا این فایل متعلق به داعش است یا خیر، خودداری کرد و گفت: پرداختن به این مساله هم‌اکنون فایده‌ای ندارد.

پیشتر منابع سیاسی نزدیک به کاخ پادشاهی اعلام کردند که مسوولان بلندپایه کشور به منظور بررسی تهدید داعش نشست فوری را برگزار کردند.

این منابع اعلام کردند که دستگاه اطلاعات کشور با مساله مهلت تعیین شده از سوی داعش به طور جدی برخورد خواهند کرد و فرصت را از دست نخواهند داد.

این در حالی است که یک مقام دولت اردن گفت: طی ساعات آینده اخبار خوبی درباره خلبان اردنی منتشر خواهد شد.

انتهای پیام

کد N697924

وبگردی